مدیرعامل شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی گفت: مصرف سم در ایران نسبت به میانگین جهانی کمتر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از لرستان؛ یزدان سیف در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران میانگین جهانی مصرف کود شیمیایی در هر هکتار زمین کشاورزی را 260 کیلوگرم اعلام کرد و اظهار داشت: سرانه مصرف عنصر شیمیایی در ایران 36 کیلوگرم در هر هکتار بوده که از میانگین جهانی بسیار پایین‌تر است و در واقع در حال حاضر کمتر از دو میلیون تن کود در سطح کشور مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه پایین بودن سرانه مصرف کود در کشورمان می‌‌تواند میزان عملکرد در هر هکتار را کاهش دهد و این آسیب‌زاست افزود: اگر چه کودهای شیمیایی نظیر ازت، پتاس و فسفات جزو عناصر مغذی مورد نیاز خاک هستند اما استفاده از آنها نیاز به دانش دارد.

مدیرعامل شرکت خدماتی حمایتی کشاورزان کشور با بیان اینکه از کودهای بیولوژیک و آلی تنها می‌توان به عنوان مکمل برای بالابردن راندمان استفاده کرد، گفت: این کودها را نمی‌‌توانند جایگزین کودهای عالی باشند.

سیف توزیع کودهای تقلبی را یکی از معضلات اصلی بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: برای مقابله با این معضل برنامه‌هایی مانند ثبت کود و نظام کنترل کیفیت اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود  که کود مورد نیاز خود را با دریافت صورتحساب از شرکت‌های خدمات حمایتی کشاورزی خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی با اشاره به اینکه سامانه 1559 در هفته دولت راه‌اندازی می‌‌شود، گفت: این سامانه با هدف ارائه خدمات بهتر به کشاورزان و جلوگیری از هزینه‌های اضافی راه‌اندازی خواهد شد.

سیف اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه 1559 خدماتی از قبیل اطلاعات هواشناسی، خدمات فنی، مشاوره، خدمات پس از فروش، خرید نهاده اعضای سامانه و دیگر خدمات ارائه می‌شود.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزد: مصرف نهاده‌های کشاورزی در استان لرستان 50 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با اشاره به اینکه کشاورزی استان لرستان ارزیابی بیرونی مطلوبی دارد، گفت: با توجه به استفاده از بذرهای اصلاح شده، تغذیه گیاه، کودهای آلی و ریزمغذی ها کشاورزان استان تولید بهتری نسبت به گذشته دارند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: مصرف سم ، کشاورزی ، خدماتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.