رئیس هیات شنای استان گفت: هیچ یک از استخرهای شنا در این استان پروانه فعالیت ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛پژمان بارون زاده  با اشاره به اینکه حضور متولیان اداره استخرهای شنای کهگیلویه و بویراحمد در دوره های آموزشی بازآموزی شنا و غواصی الزامی است، افزود: تعدادی از مربیان فعال در استخرهای استان کارت مربیگری نیز ندارند.

وی با یادآوری اینکه ابعاد حوض استخرهای شنای استاندارد 25 در 50 مترمربع است، بیان کرد: در حالی که این ابعاد در کهگیلویه و بویراحمد 25 در 25 مترمربع است.

بارون زاده اظهار کرد: هیات شنای کهگیلویه و بویراحمد مکانی برای ساماندهی ورزشکاران این رشته ورزشی در هیچ کدام از شهرستان های استان ندارد.

وی از پرداخت نشدن اعتبار از سه سال گذشته تاکنون به هیات شنای کهگیلویه و بویراحمد از سوی اداره کل ورزش و جوانان این استان خبر داد.

همه ساله در فصل تابستان ده ها نفر در رودخانه ها و آب های خروشان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ناآشنایی با فنون شنا، وجود گرداب های ساماندهی نشده و اطلاع رسانی ناکافی در مورد مناطق پرخطر جان خود را از دست می دهند.

هفته گذشته نیز چهار عضو یک خانواده از شهر سوق شهرستان کهگیلویه در رودخانه مارون غرق شدند که یکی از آنان جان باخت.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 66 رودخانه دائمی و فصلی یکی از پنج استان آسیب پذیر کشور در زمینه غرق شدگی است.

به گفته متولیان امر در سال های 93 و 94 بیش از 50 نفر و از ابتدای امسال تاکنون نیز 14 نفر در آب های خروشان کهگیلویه و بویراحمد جان باخته اند که حدود 90 درصد آنان با فنون شنا در آب های آزاد آشنا نبودند.

برخی از کارشناسان می گویند: بالا بودن قیمت ورودی استخرهای شنا و غیراستاندارد بودن آنها در کهگیلویه و بویراحمد از دلایل روی آوردن جوانان به آب های آزاد برای شنا کردن است که همین امر ضرورت توجه و همت متولیان امر و مسئولان اجرایی را می طلبد.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.