اگر فکری به حال وضعیت زه اب های طرح 550 هزار هكتاری نشود، بشدت محیط زیست استان در خطر قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون امور عمرانی استان خوزستان گفت: این طرح با عزم دولت یازدهم شتاب دیگری را به خود گرفته اما نمایندگان استان که در این ارقام شک و شبهه می بینند درخواست شفاف سازی این امار را داده اند.

سیاحی افزود: رييس سازمان جهاد كشاورزي استان در گذشته یک مرتبه عنوان کرد که تمام اراضی طرح 550 هزار هکتاری بجز 16 هزار هکتار آن در گذشته داراي حق آبه بوده است و بنابراین باید آمار شفاف اعلام شود.

سیاحی با بیان اینکه باید در خصوص افزایش درآمد کشاورزی استان با اجرای طرح 550 هزار هکتاری شفاف سازی شود، خاطرنشان کرد: اکنون می گویم که اجرای این طرح باعث افزوده شدن 2 هزار و 100 میلیارد تومان به درآمدهای بخش کشاورزي استان خواهد شد. بنابراین باید میزان افزایش درآمد درهر منطقه و همچنین میزان افزایش تولیدات هر محصول به تفکیک گفته شود.

وی بیان کرد: در ارتباط با اخذ قرارداد با پیمانکاران و مشاوران بومی ظاهراً تعداد قراردادهاي منعقد شده با سایر استان ها از رقم بسیار بالایی برخوردار بود بطوریکه تا حدود 9 ماه گذشته حتی شنیده شد که رقم قراردادهای درون استان یک پنجم قراردادهای پیمانکاران و مشاوران غیربومی است.

سياحي با پیشنهاد برگزاری بازدیدی از روند اجرای طرح 550 هزار هکتاری توسط مجمع نمایندگان استان وهمچنین اصحاب رسانه و مطبوعات ، با ابراز نگرانی جدی از وضعیت زه آب های این طرح گفت: تبعات این امر به مردم رسیده است و ما نیز می گفتیم که پس از اجرایی شدن طرح های توسعه نیشکر، فکری به حال زه آب های آن خواهیم کرد و اکنون یکی از موضوعات جدی در استان در ارتباط با زه اب ها است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان، تصریح کرد: نباید حلاوت طرح بزرگ 550 هزار هکتاری را با عدم مدیریت زه اب ها از بین برد. در صورت عدم مدیریت زهآب ها در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. روز گذشته خانم ابتکار گفتند که هیچ مجوز زیست محیطی برای این کار نداریم.

وی با بیان اینکه طرح 550 هزار هکتاری بیش از 6 برابر زه اب های طرح های توسعه نیشکر تولید زه اب خواهد کرد، یادآور شد اگر فکری به حال وضعیت زه اب های این طرح نشود، بشدت محیط زیست استان در مخاطره قرار می گیرد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.