سرپرست اداره حقوقی کمیته امداد استان از ارائه خدمات حقوقی برای 260 مددجوی تحت حمایت این نهاد در سه ماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، علی روحانی با بیان اینکه این خدمات با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در خانوارهای مورد حمایت ارایه شده است ،گفت: این نهاد در نظر دارد به منظور توانمند سازی مددجویان خدمات آموزشی و مهارت های اجتماعی در مسائل حقوقی را بیش از پیش به مددجویان ارایه دهد.

وی گفت: آموزش های حقوقی در استان با موضوعاتی از قبیل حقوق خانواده ، تکالیف و وظایف همسر، تشریح و بیان قانون معافیت از پرداخت هزینه های دادرسی و فرآیند استفاده از آن توسط کارشناسان امور حقوقی و املاک استان و تشریح فرآیند ارائه خدمات حقوقی قضایی کمیته امداد و رسیدگی به امور خانواده های زندانیان تحت حمایت به مددجویان این نهاد ارائه می شود.

وی گفت: هم اکنون 79 نفر از وكلاي نیکوکار به صورت رایگان، خدمات و مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه می دهند.

سرپرست اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان اظهار داشت: خدمات ارائه شده از سوی مجمع وکلای نیکوکار شامل مشاوره و بررسی پرونده ، تنظیم اظهارنامه و دادخواست ، تنظیم لایحه دفاعیه ، حضور در جلسات دادرسی ، صدور رأی و اجرای حکم و همچنین اقدامات ثبتی و ملکی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های دادرسی، دعاوی خانوادگی و سایر دعاوی و دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی معاف می‌باشد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.