عشایرآذربایجان غربی 25 درصد کل فرآورده های خام دامی آذربایجان غربی را تولید می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی می گوید : عشایر نقش موثری در تولید صنایع دستی و انواع فرآورده خام دامی دارند به گونه ای که تولید 50 هزار تن شیر ، 15 هزار تن گوشت و تولید 3 هزار تن پشم در سال از دستاوردهای عشایر استان آذربایجان غربی است.

بهرام زینال زاده با اشاره به تعداد جمعیت دامی که در مراتع استان به چرا مشغولند افزود : 2 میلیون واحد دامی در مراتع آذربایجان غربی وجود دارد که در این زمینه باید به تعادل دام و مرتع توجه شود.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی اضافه کرد : 15 هزار و 559 خانوار عشایری در مناطق ییلاقی این استان حضور دارند که جمعیتی حدود 103 هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

وی جمعیت عشایری استان را حدود 11 درصد کل جمعیت استان آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت : عشایر استان 21 طایفه هستند که در مناطق ییلاقی سکونت دارند.

بگفته زینال زاده ، حدود 40 هزار متر مربع انواع فرش ، گلیم و جاجیم نیز از تولیدات زنان عشایر این استان است.

وی با بیان اینکه امسال به ساماندهی ایل‌راه‌های استان آذربایجان غربی توجه شده است ، ادامه داد : امسال تمام ایل‌راه‌های استان آذربایجان غربی قبل از ورود عشایر به مناطق ییلاقی ساماندهی شد.

امسال قرار است ‌15 میلیارد ریال برای ساخت ایل راه ها ، بهسازی آبشخورها و تامین نهاده های دامی زمستان در آذربایجان غربی هزینه شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نقش ، عشایر ، تأمین ، محصولات ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.