اصفهان؛

مصدومیت قرقبان منابع طبیعی آران و بیدگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: در جریان تعقیب و گریز ماموران یگان حفاظت این اداره با قاچاقچیان چوب، یک قرقبان مصدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی  اظهار کرد: این حادثه هنگام گشت زنی ماموران یگان حفاظت این اداره در تاغزارهای اطراف جاده کنار گذر آران و بیدگل رخ داد.
وی افزود: قاچاقچیان که مشغول قطع درختان بودند با مشاهده ماموران با خودرو وانت نیسان خود از محل گریختند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل خاطرنشان کرد: در حین تعقیب و گریز ، خودرو یگان حفاظت با خودرو قاچاقچیان برخورد کرد که در نتیجه قرقبان مجروح و به بیمارستان بهشتی کاشان اعزام شد.
وی از دستگیری دو قاچاقچی چوب در این تعقیب و گریز خبر داد و گفت: حدود نیم تن چوب تاغ از این دو مجرم سابقه دار کشف شد.
شفیعی با اشاره به قطع 27 اصله درخت تاغ توسط این قاچاقچیان، ارزش ریالی آن را60 میلیون بیان کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل شفیعی همچنین حال عمومی قرقبان مجروح را را رضایت بخش توصیف کرد.
وی قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این شهرستان دانست و تاکید کرد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق زغال اقدام به قطع درختان و زغالگیری می کنند.
شفیعی تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در منطقه آران وبیدگل اهمیت زیادی دارد.
قطع درختان تاغ از جمله مشکلات اصلی آران و بیدگل است، سال گذشته قاچاقچیان چوب 1200 اصله درخت تاغ به وزن تقریبی 30 تن را قطع کردند.
آمار رو به افزایش کشفیات چوب و زغال در شهرستان آران و بیدگل کاشان در استان اصفهان مدتی است که زنگ خطر نابودی تاغزارها را به صدا درآورده است، زنگ خطری که از فاجعه زیست محیطی و هجوم ریزگردها حکایت دارد.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ، حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.