توافق انصارالله و حزب کنگره عمومی برای تشکیل شورای اداره کشور در یمن

انصارالله و حزب کنگره عمومی یمن توافقنامه ای برای تشکیل شواری عالی سیاسی اداره کشور امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ جنبش انصارالله، شاخه سیاسی حوثی های یمن و حزب کنگره مردمی وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین این کشور، توافقنامه‌ای برای تشکیل شورای عالی سیاسی یکپارچه جهت اداره کشور بر اساس قانون اساسی کنونی به امضا رساندند. 
این شورای 10 نفره شامل یک رئیس جمهور و یک معاون از هر دو جناح است و ریاست آن به صورت گردشی خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر شد که مذاکرات صلح یمن به میزبانی سازمان ملل متحد و با حضور نمایندگان جنبش انصارالله (حوثی‌ها) و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی در کویت در حال برگزاری است. 

به اعتقاد ناظران، امضای این توافق نشان‌دهنده ناامیدی از روند مذاکرات صلح یمن است. همچنین امضای این توافق، اعتراض شدید دولت مستعفی یمن را در پی داشته است. 

شبکه خبری العربیه به نقل از عبدالملک المخلافی، وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن نوشت این اقدام حوثی ها و حزب وابسته به صالح به معنای از بین بردن فرصت صلح در این کشور بوده و به گفته وی «کودتای دیگری» است که جامعه بین الملل باید آن را محکوم کند.

در همین حال، همزمان با نزدیک شدن به زمان پایان مهلت تعیین شده برای دور دوم مذاکرات صلح یمن، دولت کویت تاکید کرد که مذاکرات میان گروه‌های یمنی تمدید نمی‌شود . 

دولت کویت امیدوار است که پیشرفت اصلی در مسیر مذاکرات طی امروز و فردا محقق شود. انتظار می رود دوره های فشرده ای از مذاکرات پیش از پایان مهلت 15 روزه کویت که در 30 ژوئیه به پایان می‌رسد برگزار شود.

اسماعیل ولد شیخ أحمد، نماینده سازمان ملل در امور یمن، روز چهارشنبه وارد کویت شد.
پیش بینی می شود عبد الملک المخلافی رئیس هیات دولت مستعفی یمن  نیز روز جمعه وارد کویت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار