مسئول بخش پویانمایی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از تولید انیمیشن های زارع وخرگوش سمج و پری و پویا خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جمال پورفرج گفت: به سفارش مرکز سیمای استان ها دو انیمیشن با عنوان های زارع و خرگوش سمج و پری و پویا در صدا وسیمای مرکزآذربایجان شرقی تولید شده و در حال حاضر اماده پخش ازشبکه های سراسری و شبکه استانی است.

وی گفت : تکنیک تولید این انیمیشن ها بصورت سه بعدی است و انیمیشن زارع و خرگوش سمج در 13قسمت 11 دقیقه ای در مجموع 143 دقیقه و انیمیشن پری و پویا در 13 قسمت 5 دقیقه ای در مجموع 65 دقیقه تولید شده که مناسب گروه سنی کودک و نوجوان است.

پورفرج افزود: انیمیشن زارع و خرگوش سمج با اعتبار نگارشی نزدیک به 49 میلیون ریال و اعتبار تولید یک میلیارد ریالی و انیمیشن پری و پویا با اعتبار نگارشی نزدیک به 23 میلیون ریال و اعتبار تولیدی این انیمیشن بالغ بر 585 میلیون ریال ساخته شده است. 

 تولید انیمیشن زارع و خرگوش سمج از اواخر سال 93 اغاز و در اوایل سال 95 به اتمام رسیده و در حال حاضر با انجام اصلاحات اماده پخش از شبکه های سراسری و شبکه استانی سهند است.که در ساخت این محصول ترویج مسایل اخلاقی، ادب، ساده زیستی، احترام به حقوق دیگران و ایجاد امید و خودباوری در نظر گرفته شده است .

انیمیشن زارع و خرگوش سمج به تهیه کنندگی ندا مهدوی، کارگردانی علیرضاعباچی نژاد و نویسندگی نیرفیروزه اختیاری و انیمیشن  پری و پریا به تهیه کنندگی کیوان میر اهل یکانی و با نویسندگی شفیقه نیک جهانی و همچنین کارگردانی علی بانگین تولید شده است . 

انیمیشن زارع و خرگوش سمج داستان خرگوشی است که در کنار مزرعه زارع زندگی می کند و سعی در بدست اوردن هویچ های مزرعه دارد بطوریکه برای بدست اوردن هویچ ها نقشه های متعددی می کشد که هر بار با هوشیاری زارع نقشه های خرگوش نقش براب می شود که در نهایت با ایجاد تفاهم بین خرگوش و زارع قرار می شود خرگوش در اضای کار کردن در مزرعه از هویچ های مزرعه استفاده کند.

همچنین انیمیشن پری و پویا نیزداستان خواهر و برادری است که پویا به لحاظ مصرف شیر نسبت به خواهر خود قوی است و همیشه در کارهای خود موفق می شود بطوریکه در هر قسمت از داستان با طرح مسله ای پری متوجه ضررهای استفاده نکردن از شیر می شود این انیمیشن اموزشی بوده و از نظر فرهنگ سازی تاثیر مطلوبی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار