25 نوع سم کم مصرف در کشور تولید و روانه بازارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در آمل با اشاره به تولید 25 نوع سم کم مصرف در کشور گفت: 132 توصیه تحقیقاتی ارائه شده و 4 هزار تن هسته اولیه بذر تولید شده است.

اسکندر زند، با بیان اینکه 3 هزار برند کود اصالت آن ثبت شد،افزود : برنامه پایش سم امسال اجرا می شود که 60 درصد بودجه سازمان تحقیقات را دولت می دهد و مابقی براساس خودکفایی است که ضریب آن افزایش می یابد.

وی گفت: نهضت معرفی رقم برنج در کشور ایجاد شده است و تکنولوژی دارد معرفی می شود که کاهش مصرف آب را داشته باشیم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: انبارها پر ، اما ویترین خالی است که ضرورت دارد در معرفی ارقام تلاش شود و محققان باید دستاوردهای خود را ترویج دهند.

زند از فعالیت 330 شرکت دانش بنیان کشاورزی خبرداد و گفت: هدف گذاری ایجاد هزار شرکت دانش بنیان را در برنامه داریم.

معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران با بیان اینکه 70 پرسنل، 20 عضو هیئت علمی و 5 بخش تحقیقاتی فعال است و دو ایستگاه چپرسر و گاودشت را تحت پوشش قرار دارد، گفت: در مقوله تامین بذر می توانیم ضریب خوداتکایی را جلو بیاندازیم و فعالیت های خوبی در عرصه ساماندهی و زیرساخت های موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران انجام شده است.

رحمان عرفانی، افزود: احداث استخر تامین آب برای مزارع تولید بذر در گاودشت صورت گرفته است و حفر دو چاه عمیق و تعمیر اساسی سه حلقه چاه انجام شد.

وی گفت : لاین جدید با عملکرد و کیفیت پخت مطلوب و طول دوره رشد نزدیک به ارقام به ثمر می رسد و در کنار آن برگزاری جشنواره ملی برنج و فعالیت های دیگر مشارکتی صورت گرفته است.

معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران با بیان این که انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت های خصوصی صورت گرفته است، گفت: طرح متعدد به دستگاههای مختلف ارائه شده است و خواستار حمایت های ویژه از سوی مسئولان هستیم.

استاندار مازندران امروز در جمع مدیران و محققان معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل با بیان این که سالانه 800 هزار تن برنج در مازندران تولید می شود، گفت: این میزان محصول وقتی به بازار می رود ارزش اقتصادی حدود 10 هزار میلیاردی دارد.

فلاح افزود: حدود 25 درصد اشتغال استان را کشاورزی دربرمی گیرد که باید تدبیری بیاندیشیم از سرمایه ها استفاده کرده و فعال و پویا گام برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.