رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از آمادگی این اتاق برای تاسیس دفاتر نمایندگی در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید عبدالوهاب سهل آبادی دیشب در نشست سفیران جدید کشورمان با مسئولان استان اصفهان، گفت: از سفرای جدید انتظار داریم که سفارتخانه تحت امر آنها، زمینه دست یابی به بازارهای جدید جهانی را برای فعالان اقتصادی این استان فراهم کند.
وی آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای هرگونه همکاری با سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف را اعلام کرد و افزود: برای تسهیل امور بازرگانی و ارائه خدمات مطلوب به فعالان اقتصادی استان، علاقه مندیم در کشورهای هدف، دفتر نمایندگی تاسیس کنیم و در اینخصوص به همکاری سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف نیاز داریم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به استقرار هشت هزار واحد تولیدی در 67 شهر صنعتی این استان، تصریح کرد: برای خروج از رکود و پویا شدن بخش های تولید، صنعت و معدن استان به بازارهای جدید جهانی نیاز داریم.
وی در ادامه آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای میزبانی از هیات های اقتصادی خارجی جهت گسترش همکاری در زمینه های مختلف را اعلام کرد و از سفرای جدید کشورمان خواست زمینه جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور را فراهم کنند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان نیز با اشاره به راه اندازی مرکز پنجره واحد سرمایه گذاری در این استان خواستار فراهم شدن زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در طرح های این استان شد و گفت: 45 طرح به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون دلار در استان اصفهان مصوب شده است.
علی صبوحی تصریح کرد: تاکنون یک میلیارد و 80 میلیون دلار برای اجرای این طرح ها جذب شده است.
مدیر نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان هم با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاههای بین المللی در اقتصاد گفت: انتظار داریم سفرای کشورمان در خارج از کشور زمینه جلب شرکت های خارجی برای شرکت در نمایشگاههای استان اصفهان را فراهم کنند.
رسول محققیان افزود: همچنین انتظار است سفارتخانه های ایران با همکاری با شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان زمینه حضور فعالان اقتصادی استان در نمایشگاههای بین المللی کشور محل ماموریت خود را فراهم کنند.
در این نشست سفرای جدید کشورمان در قرقیزستان، بوسنی و هرزگوین، تانزانیا، اوگاندا، نامیبیا، مقدونیه، زیمباوه، موریتانی و جمهوری آذربایجان همچنین سرکنسول جدید سفارتخانه های ایران در شهرهای میلان ایتالیا، استانبول ترکیه، گونجو چین، قندهار افغانستان، آلماتی قزاقستان و حیدرآباد هند حضور داشتند و فعالان اقتصادی، بازرگانی و گردشگری استان اصفهان راهکارهای توسعه همکاری با سفارتخانه های کشورمان را بررسی ؛ و در این خصوص با سفرای جدید کشورمان تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار