معاون برگزیده نامزد انتخابات آتی آمریکا، از سوی هوادارانش یک دموکرات میانه رو و با تجربه فراوان در عرصه سیاست خارجی و داخلی معرفی می شود.

تیم کین را بهتر بشناسیم/ از حمایت از برجام تا مخالفت با نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ الگماینر در گزارشی نوشت: در پی انتخاب مایک پنس، فرماندار ایندیانا از سوی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، به عنوان یار انتخاباتی، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها نیز سناتور تیم کین را معاون نامزد ریاست جمهوری انتخاب کرد.

کین، که فرماندار سابق ویرجینیا بود، از سوی هوادارانش، فردی معرفی شده است که بر اساس سابقه اش در کمیته روابط خارجی سنا و نیروهای مسلح، و همچنین ریاست کمیته ملی دموکرات ها، یک دموکرات میانه رو با تجربه فراوان سیاست خارجی و داخلی است.

رابی جک مالین، مدیر عامل اینترفیس الاینس، سال هاست کین را از نزدیک می شناسد و گفته است یار انتخاباتی کلینتون، «فرماندار فوق العاده ای» است که به عنوان یک سناتور، همواره تلاش کرده «به دنبال راه حل های احتمالی بینابینی باشد.»
 
از سوی دیگر حلقه منتقدان صهیونیست کین، به توافق علنی او از توافق هسته ای با ایران و شرکت نکردن او در جلسه لفاظی های ماه مارس 2015 نتانیاهو در کنگره آمریکا درباره «خطر هسته ای ایران» و همچنین حمایت از وی از سوی لابی چپ بحث برانگیز با عنوان جِی استریت سخن گفته اند.

توی تروی، مورخ ریاست جمهوری و مشاور سابق جرج دبلیو بوش در کاخ سفید، گفته است «اسرائیلی ها در خصوص کین، نگرانی هایی دارند؛ به ویژه که وی مورد حمایت جِی استریت هم هست. قبل از این که این دل نگرانی هایم را برطرف کنم، دوست دارم او را ببینم و بیشتر درباره نظراتش در خصوص اسرائیل بدانم.»

مالین می گوید:«کین معتقد است مسئله فلسطینیان-صهیونیست ها هم باید حل شود تا «از امنیت و شان اسرائیل و فلسطینیان، اطمینان حاصل کنیم.»

کین در گفتگوی سال 2015 خود با روزنامه فوروارد، خودش را «دموکرات طرفدار اسرائیل» نامید و نگرانی ها بابت حمایت نکردن دموکرات ها از اسرائیل را رد کرد. 

کین یکی از طرفداران سرسخت توافق هسته ای با ایران بود و نقش مهمی در ناکام کردن تلاش جمهوری خواهان برای قطع این مذاکرات را  بر عهده داشت. 

با این که کین به عنوان بخشی از هیات نمایندگی کنگره در سال 2015 به سرزمین های اشغالی سفر کرد، اما یکی از اولین دموکرات هایی بود که قبل از توافق هسته ای، با سخنرانی نتانیاهو در کنگره مخالفت کرد. 

کین در آن زمان گفت: «من به عنوان یکی از منتقدان قدیمی روابط آمریکا و اسرائیل، معتقدم زمان بندی نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره، بسیار نامناسب است.»

کین به عنوان بخشی از تلاش برای اطمینان از این که توافق هسته ای با ایران از سوی کنگره رد نشود، قانون بازبینی هسته ای ایران را نوشت؛ اما یکی از 21 سناتوری هم بود که در اواخر سال 2015 به اوباما نامه نوشتند و بابت تصمیم ایران به انجام دومین آزمایش موشک بالستیک، ابراز «نگرانی شدید» کردند. 

کین در میانه نگرانی های فزاینده بابت سیل مهاجران به اروپا و ارتباط های آنان با تروریسم و به ویژه داعش، گفت پناهندگان خاورمیانه، «مردمی هستند که قربانی تروریسم هستند؛ نه این که خود تروریست باشند.»

او معتقد است کنگره باید به دولت آمریکا اجازه دهد از نیروی نظامی علیه داعش استفاده کند و با همکاری جهوری خواهان، لایحه ای تنظیم کرده که مانع دستیابی تروریست ها به سلاح شود. 

منتقدان او به ارتباط های وی با برخی شخصیت های مسلمان عضو اخوان المسلمین و حماس اشاره می کنند. سازمان های محافظه کار سیاسی، به سابقه سیاسی او در سال 2007 اشاره می کنند که طی آن، تصمیم گرفته بود عصام عمیش، رئیس وقت انجمن مسلمانان آمریکا،  را نامزد کمیسیون مهاجرت ایالت ویرجینیا کند. بعدها دادیاران «متوجه شدند که این انجمن، بازوی اخوان المسلمین در آمریکا است.» 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار