اردن، سیاست های رژیم صهیونیستی را مخرب هرگونه تلاش بین المللی برای برقراری صلح در منطقه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، سخنگوی رسمی دولت اردن امروز جمعه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب گفت: این رویکرد تلاشی برنامه ریزی شده برای شکست روند صلح در منطقه و به سخره گرفتن قوانین بین المللی، قوانین حقوق بشری و نقض آشکار حقوق ملت فلسطین است.

محمد المومنی ضمن هشدار نسبت به این سیاست های اعلام شده اخیر این رژیم در خصوص افزایش شهرک سازی ها در سرزمین های فلسطینی از جمله بیت المقدس شرقی افزود: این رفتارها در کنار روند افزایشی تخریب منازل فلسطینیان و آواره کردن کودکانشان از ابتدای سال جاری و وجاهت قانونی دادن به شهرک های یهودی نشین در نزدیکی رام الله ؛ سراسر تلاشی آشکار برای تهدید امنیت و ثبات در منطقه و رشد افراط گرایی و خشونت به شمار می آید.

وی در بیانیه خود اضافه کرد: این سیاست های رژیم صهیونیستی پرسش هایی جدی درباره نیت رژیم و اهداف آن در قبال روند صلح و راه حل ایجاد دو کشور مطرح می کند؛ این راه حل مورد اجماع جامعه بین الملل و تنها راه عملی برای حل بحران فلسطین است.

وی ضمن تقدیر از موضع کشورهایی که سیاست های اخیر رژیم صهیونیستی در قبال افزایش شهرک سازی ها را محکوم کردند، ادامه داد: این سیاست قطعا روند صلح را به مخاطره جدی می اندازد.

در همین حال یک مسوول وزارت خارجه اردن نیز در این باره گفت: اردن به دقت و با نگرانی فعالیت های رژیم صهیسونیستی در قبال افزایش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطینیان به ویژه بیت المقدس شرقی را دنبال می کنیم به ویژه این که برنامه و طرح این ساخت و سازها به گونه ای است که با هدف محاصره این منطقه و جداکردن مناطق عرب نشین در بیت المقدس از یکدیگرت دارک دیده شده و توسعه شهرک ها به گونه ای با حذف منافع ساکنان فلسطینی این مناطق صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار