ارومیه؛

سلماس در سالروز شهادت امام صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم

شهرستان سلماس در سالروز شهادت ششمین اخترتابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب مقدس تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مردم ولایتمدارسلماس با به راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم درسالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشستند.

به همین مناسبت مردم سلماس شب گذشته و امروز( شنبه ) با حضور در مساجد، حسینه ها و تکایا در سوگ رییس مذهب تشیع به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

از ساعات اولیه امروز اقشار مختلف مردم شهر سلماس با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده در میدان اصلی شهر(میدان توحید) تجمع کردند و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت خیابان امام به راه افتادند.

عده ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر سلماس نیز با توزیع شربت و شیرینی از عزاداران امام صادق(ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت( ع ) را ابراز کردند.

روحانیان و طلبه های حوزه علمیه امام علی(ع)سلماس نیز با پیوستن به عزداران امام صادق (ع) در سوگ امام، مقتدا و استاد خود اشک ماتم ریختند.

عده ای دیگر از مردم موحد شهرستان سلماس هم شب گذشته با برپایی مراسم تعزیه خوانی شهادت امام جعفر صادق ( ع ) ،عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) به منصه ظهور گذاشتند.

امام ششم شیعیان، در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود، پدرش امام محمد باقر(ع) و مادرش ام فروه بودند .

در سال 114 هجری در سن 31 سالگی به امامت رسیدند، دوران امامت او مصادف بود با اواخر حکومت امویان که در سال 133 قمری به عمر آن پایان داده شد و اوایل حکومت عباسیان که از این تاریخ آغاز شد .

سرانجام امام صادق (ع) بر اثر توطئه های منصور عباسی در 25 شوال سال 148 هجری مسموم وشهید و در قبرستان بقیع در مدینه مدفون شد ، عمر شریفش در این هنگام 65 سال بود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: شهادت ، سلماس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.