سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: جوانان پتانسیل رسیدن به تیم بزرگسالان را دارند و قطعا در پوست اندازی تیم بزرگسالان بعد از المپیک نقش عمده ایفا خواهند کرد.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نتایج تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا ، گفت: مهم ترین مسابقات در سطح قاره ای جوانان همین مسابقات قهرمانی آسیا بود. تغییراتی که در نحوه برگزاری مسابقات و کسب سهمیه رقابت‌های جهانی در این مسابقات ایجاد شده بود شرایط را سخت تر کرده بود.

وی ادامه داد: همه تیم هایی که هدفشان کسب سهمیه جهانی بود با آمادگی کامل راهی چین تایپه شده بودند و در این بین تیم ملی ایران هم با پشت سر گذاشتن دوران تمرینی خوب و تدارکات عالی آمادگی و بدنی و ذهنی راهی این کشور شده بود.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ادامه داد: 6 بازی نخست خود در مسابقات را کاملا قاطعانه با پیروزی پشت سر گذاشتیم. اما در فینال کمی شرایط متفاوت بود. تیم جوانان فعلی همان تیم نوجوانان پیشین ایران است که پیش از این به جز دو شکست مقابل لهستان در مسابقات جهانی آمادگی ذهنی شکست را نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی چین هم با کسب 7 پیروزی سه بر صفر به فینال رسیده بودند. این تیم بسیار قدرتمند بود و نسبت به قبل با پیشرفت خوبی مواجه شده بودند. تیم ما به کم تجربگی خود باخت. بازیکنان ما نسبت به حریف اشتباهات بیشتری داشتند و همین عامل منجر به از دست دادن کاپ قهرمانی شد.

وی ادامه داد: تیم ملی جوانان فعلی یکی از بهترین تیم های جوانان در دو دهه اخیر است. بین 5 تا 8 نفر از این بازیکنان قطعا به بزرگسالان ملحق خواهند شد. البته مهم این است که در ادامه تا چه حد همه چیز بر اساس برنامه پیش برود.

عطایی افزود: این بازیکنان که در حال حاضر در تیم جوانان هستند پتانسیل رسیدن به تیم بزرگسالان را دارند و قطعا در پوست اندازی تیم بزرگسالان بعد از المپیک نقش عمده ایفا خواهند کرد. بازیکنان این تیم جوانان از لحاظ قدی هم در شرایط خوبی هستند و در مسابقات آسیا یکی از تیم های بلندقامت رقابت ها بودند.

سرمربی تیم ملی جوانان با اشاره به این که در تیم‌های پایه شرایط روانی بسیار مهم است، گفت: بازیکنان باید به این باور برسند که در هر بازی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. محمد وکیلی تلاش زیادی برای این تیم کرد و ذهنیت روانی خوبی برای این بازیکنان ایجاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار