محل دپوی مرغ زنده غیر بهداشتی و غیر قانونی در زاهدان کشف شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛ این مرغ ها بصورت قاچاق از بیرجند وارد زاهدان می شدند و در سوله های غیر استاندارد و غیر بهداشتی در انتهای محله شیرآباد این شهر دپو و به تدریج برای عرضه و مدیریت بازار مرغ به فیمت دلخواه مالکان مرغ ها؛ به سطح شهر انتقال می یافتند.

معاون فرماندار زاهدان گفت: بر اساس گزارشات مردمی که نیمه شب نهم مرداد ماه به فرمانداری زاهدان رسیده بود؛ 5 کامیون حامل مرغ زنده غیر قانونی و غیر بهداشتی از طریق راههای فرعی و جاده خاکی از بیرجند به مقصد زاهدان بارگیری و حمل شده است.
گمرکی زاده افزود: بر این اساس تیمی متشکل از فرمانداری؛ مرکز بهداشت؛ دامپزشکی؛ و نیروی انتظامی شهرستان زاهدان به محل تخلیه بار در منطقه شیرآباد زاهدان اعزام و اقدام به مصادره این محموله نمودند.
وی با بیان اینکه این محموله بدون مجور سازمان دامپزشکی و نهادهای ذیصلاح وارد استان شده است گفت: مالکان این محوله به ادعای اینکه عرضه مرغ در بازارچه های ایجاد شده توسط شهرداری برای آنها مقرون به صرفه نیست؛ اقدام به واردات غیرقانونی می کنند تا با قیمت گزاف در بازار عرضه کنند.
معاون فرماندار زاهدان همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد این سوله ها در منطقه ی مسکونی تخلف محسوب می شود افزود: تخلف مالکان این سوله ها پس از صورتجلسه؛ در کمیسیون ماده 99 مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری می شود.
گمرکی زاده گفت: برای جلوگیری از واردات غیرقانونی مرغ به استان؛ از مالکان این سوله ها که اقدام به واردات می کنند؛ خواسته شده بود تا در ایجاد بازارچه های عرضه مرغ زنده که توسط شهرداری و اتحادیه مرغداران استان ایجاد شده است مشارکت داشته باشند که این افراد پس از مدت کوتاهی بدلیل آنچه که فروش مرغ در این بازارچه ها برای آنها به صرفه نیست؛ از ادامه کار سر باز زدند.
وی همچنین در عین حال که از موقتی بودن فعالیت بازارچه های عرضه مرغ زنده در شهر خبر داد؛ به شهروندان توصیه اکید کرد تا استفاده از مرغ کشتارروز را در وعده ی غذایی خود بگنجانند.
انتهای پیام/گ
 
 
 

برچسب ها: کشف ، دپوی ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار