اوضاع دامپروری کشور حال و روز چندان خوشی ندارد و همین عامل سبب شده تا این صنعت زیان ده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛برخی فعالان این عرصه از افزایش قیمت نهاده ها گلایه میکنند و می گویند افزایش درصد نم و کاهش کیفیت نهاده های باعث شده که کارگران خود را اخراج و حتی تعداد دام های خود را کاهش دهیم .

معاون امور دام و طیور جهاد کشاورزی استان عمده ترین مشکل دامداران صنعتی را عدم تعادلبین هزینه و درامد میداند و می گوید: نبود نقدینگی باعث شده تا واسطه ها در فصل برداشت مواد اولیه را با قیمت کم از تولید کنندگان خریداری کنند و با قیمت های گزاف به مصرف کنندگان بفروشند.

لازم به ذکر است که بیش از 280 واحد صنعتی در استان وجود دارد که تنها 122 واحد شیری فعال هستند حال آنکه تولید این واحدهای فعال تنها با ظرفیت 50 درصد انجام میگیرد.

در ادامه گزارش به سراغ مدیرعامل اتحادیه ی دامداران سری زدم، وی با اشاره به این که هیچ گونه یارانه ای به شیر اختصاص داده نشده است می گوید: در حال حاضر در کل دنیا مرسوم است که به شیر یارانه اختصاص می دهند تا سرانه مصرف را افزایش دهند.

محموداوغلی در ادامه گفت: با برنامه ریزی های دقیق در این عرصه میتئان این حرفه را از رکود نجات داد و رونق دوباره ای به آن بخشید.

در پایان میتوان گفت که تمام مشکلاتی که در این گزارش گفته شد نه تنها مشکل دامپروران زنجان بلکه دغدغه دامپروران استان های دیگر نیز می باشد که انتظار می رود با کاهش هزینه های تولید فکری به حال رونق دوباره این صنعت شود.

انتهای پیام/ گزارش کبری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.