در شهزستان گناباد 10 هکتار کشت گلخانه‌ای وجود دارد که امسال هم حدود ۷ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای اضافه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون‌فنی و اجرائی جهادکشاورزی گناباد گفت: با توجه به اقلیم و بحران‌آبی گناباد، رویکرد جهادکشاورزی احداث گلخانه می‌باشد.

صادقی افزود: یکی از سیاست‌های تولیدات گلخانه‌ای توجه به محصولات با حساسیت کمتر می‌باشد که با توجه به وجود کارخانه آلئوورا در ناحیه صنعتی کاخک تولید آلئوورا در گلخانه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی گناباد توجیه دارد.

وی با بیان اینکه احداث گلخانه همچنان در گناباد نیاز است، تصریح کرد: حدود ۴۰ هکتار از اراضی گناباد می‌تواند به کشت گلخانه‌ای به صورت فردی و مجتمع اختصاص یابد.

معاون‌فنی و اجرائی جهادکشاورزی گناباد با بیان‌اینکه اقداماتی برای تسهیل روند احداث گلخانه در دستور کار است، تصریح کرد: برای احداث گلخانه با مساحت بیشتر از ۳ هزار مترمربع تسهیلاتی از محل بانک کشاورزی با سود ۱۵ درصد به متقاضیان اعطا می‌شود.

صادقی گفت : همچنین برای احداث گلخانه با مساحت کمتر از ۳ هزار مترمربع تسهیلاتی توسط صندوق کارآفرینان امید اعطا می‌شود که تلاش‌هایی برای اعطای تسهیلات این متقاضیان از سوی بانک کشاورزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ماشین آلات و ادوات کشاورزی اعم از زراعی و باغی، دامی، صنایع‌کشاورزی و فنی و زیربنایی گناباد نیازمند مکانیزه‌شدن است، تصریح‌کرد: خوشبختانه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی گناباد وضعیت مناسبی دارد اما برای مصرف بهینه، انرژی کمتر، کیفی‌سازی و افزایش تولیدات نیازمند مکانیزاسیون می‌باشد که در این خصوص تسهیلاتی با نرخ ۱۵ درصد به متقاضیان اعطا می‌شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار