پایگاه اینترنتی استریتس تایمز در مطلبی به بررسی تأثیر پیامدهای منفی حملات تروریستی اخیر بر صنعت گردشگری اروپا پرداخت.

استریتس تایمز: صنعت گردشگری اروپا قربانی حملات تروریستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی استریتس تایمز در مطلبی نوشت: حملات مرگبار گروه‌های تروریستی- تکفیری به برخی از شهرهای اروپا، گذشته از پیامدهای اجتماعی و سیاسی بر اقتصاد و صنعت گردشگری شهرهای توریستی اروپا تأثیر گذاشته است. کشتار غیرنظامیان از عراق و سوریه فراتر رفته و به کشورهای بزرگ اروپا همچون فرانسه، آلمان و بلژیک گسترش یافته است.

موج حملات تروریستی در اروپا این پرسش را در اذهان ایجاد می‌کند که آیا این تهدیدات ادامه‌دار است و ثبات در این شهرها و وضع اقتصادی را به چالش می‌کشد؟

ژرژ پانایوتیس –رئیس مرکز مشاوره گردشگری ام‌کی‍‌جی- در این خصوص گفت: ما یک تغییر ساختاری را تجربه می‌کنیم. یک پدیده جنگی که پیش از این وجود نداشت و در حال حاضر در آستانه ورود به اروپا قرار دارد. پیامدهای این حملات به شهرهای اروپا موجب تغییرات کوچک و بزرگی در صنعت گردشگری و کسب‌وکار وابسته به آن شده است. درصورتیکه این بحران حل نشود باید شاهد مشکلات زیادی در زمینهٔ اقتصاد و گردشگری باشیم.

در ادامه این مطلب آمده است: "مونت سنت میشل" منطقه‌ای زیبا و توریستی است که زیباترین صومعه مربوط به قرون‌وسطی در این منطقه واقع‌شده است. به واسطه این میراث تاریخی، هتل‌های زنجیره‌ای و رستوران‌های محلی در گوشه و کنار آن به فعالیت و پذیرایی از گردشگران مشغول بودند. این در حالی است که حملات تروریستی ماه نوامبر در فرانسه، بیش از 70 درصد از حجم گردشگران کاسته است. از سوی دیگر، حملات تروریستی به شهر توریستی نیس در فرانسه موجب شد بیش از 20 درصد رزرو هتل‌های فرانسه لغو شود.

حملات تروریستی به شهرهای فرانسه، افزایش نرخ بیکاری در صنعت گردشگری این کشور را به دنبال داشته است. ژیل گویر—مدیر اجرایی تور گردشگری سودی تور—می گوید: حدود چهار ماه است که بیش از 230 کارمند این آژانس گردشگری در مرخصی اجباری به سر می‌برند و رستوران‌ها و هتل‌های طرف قرارداد ما به طور موقت تعطیل هستند.

در انتهای این مطلب آمده است: اتحادیه اروپا در جدیدترین گزارش خود از کاهش رشد اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی خبر داد. 19 کشور عضو این اتحادیه در این بازه زمانی بحران مالی سال 2008 را بار دیگر تجربه می‌کنند. فرانسه با رشد صفر درصدی سه ماهه دوم سال 2016 شاهد بیشترین بحران اقتصادی در میان سایر کشورهای اروپایی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار