دبیر اجرایی دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران گفت:200 اثر توسط هنرمندان کشورمان، به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رجب پور در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:این آثار ارسالی اثر هنرمندان 26 استان کشور به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر است.
 
وی با بیان اینکه مرحله بازبینی آثار تا نیمه مردادماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن نتایج بازبینی اعلام خواهد شد افزود: در این دوره از جشنواره فقط آثار جدید به مرحله مسابقه راه خواهند یافت و آثار شرکت کننده در جشنواره های دیگر و یا تکراری کنار گذاشته خواهد شد و همچنین طبق تصمیمات برگزار کنندگان دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، 25 گروه در مرحله مسابقه شرکت خواهند کرد.

وی گفت: در طول جشنواره و روز پایانی میهمانان مختلف کشوری و استانی و میهمان ویژه شرکت خواهند کرد.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، گفت: در این دوره از جشنواره تمامی مسئولان شهرستان اهر و همچنین مسئولان استانی در برگزاری هرچه بهتر جشنواره عوامل اجرایی را همراهی می کنند.

رجب پور، گفت: اطلاع رسانی خبری جشنواره فقط از طریق مرکز اطلاع رسانی دبیرخانه جشنواره انجام شده و در اختیار خبرنگاران گذاشته می‌شود و اخبار انعکاسی بدون هماهنگی با دبیرخانه جشنواره قابل استناد نخواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز گفت: پس از اعلام فراخوان دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران شاهد استقبال چشمگیر هنرمندان از اقصی نقاط کشور و ارسال آثار نمایشی آن‌ها هستیم  که هم‌اکنون داوران مشغول بازبینی آثار هستند.

مهدی زارعی، گفت: برای برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نزدیک به سه میلیارد ریال هزینه‌های اولیه برآورد کرده‌ایم و طبیعتاً دولت توان تأمین اعتبارات این جشنواره ملی و کشوری را ندارد و توان دولت تأمین حدود 10 درصد این مبلغ است و بقیه با همت عوامل اجرایی و کمک مردم و خیرین و همچنین مسئولان شهرستان و استان قابل تأمین است.

ناظر دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، بابیان اینکه هنرمندان و مسئولان شهرستان اهر باهمت و تلاش بی‌منت و با کمترین امکانات و اعتبارات، این جشنواره را برگزار می‌کنند، افزود: اگر این جشنواره در پایتخت و یا مرکز استان برگزار می‌شد نزدیک به دو الی سه میلیارد تومان هزینه در بر می‌داشت.

زارعی، بابیان اینکه استقبال بسیار گرم خانواده‌ها از هنر تئاتر و جشنواره ستودنی است، گفت: استقبال خانواده‌ها نشان از بالا بودن فهم فرهنگی در شهرستان اهر است و در خواست ما از شهروندان حمایت‌های مادی و معنوی از جشنواره تئاتر بوده و امیدواریم  در سال های آینده شاهد برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه در سطح بین‌المللی باشیم.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نیز با اشاره به شرکت گروه‌های نمایشی خارجی در دهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران گفت: آثار نمایشی مشترک بین کشورهای ایران و روسیه و ایران و آفریقای جنوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌ شده است.  

علیرضا آقا‌زاده، با اشاره به همکاری بی‌سابقه ادارات، سازمان‌ها و نهادها با جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اظهار کرد: تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی با این جشنواره همکاری مثال‌زدنی داشته‌اند و در این دوره نیز تعامل و همکاری خوبی دارند و امکانات خود را جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در اختیار دبیرخانه و ستاد برگزاری قرار داده‌اند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از تمبر یادبود دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.