سبک زندگی و موضوعاتی که در مرزهای دانش هستند، با نگاهی نو توسط «چرخ» به نمایش درمی آیند.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه «چرخ» که محور اصلی آن موضوعات مختلف جهان دانش و فناوری است، با آیتم هایی نظیر گفت‌وگو با دانشمندان و پژوهشگران و چهره‌های علمی مختلف ایران، سرکشی به مراکز علمی کشور و آگاهی از چگونگی تحقیقات علمی دانشمندان ایرانی پنج روز هفته ازشبكه ٤ به روي آنتن می رود.

فرین روحانیان، مسئول اطلاع رسانی این برنامه در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: از هفته گذشته به جهت حمایت و درخواست زیاد مخاطبان «چرخ» به جای 3 روز 5 روز در هفته و در همان ساعت 19 از شبکه چهار پخش می شود.

روحانيان افزود: امروز هم به جهت هفته اهدای خون که در آن هستیم در بخشی از این برنامه با عنوان" شریان های حیاتی ما چه طور کار می کنند؟" با حضور دکتر كريم شمس اسنجان، هماتولوژیست و معاون فنی و فناوری های سازمان انتقال خون ایران به موضوع خون می پردازیم و در بخش دیگری با حضور پیمان سرحدی دبیر جایزه بزرگ اختراعات ایران به شرکت در حوزه شركت هاي دانش بنيان، به موضوع سيستم هاي آب رساني و شتاب دهنده جديد پرداخته می شود.

وي در بخش دیگری در خصوص فصل جدید این برنامه بیان کرد: در فصل جدید قرار است به سبک زندگی پرداخته شود، این موضوع شامل شاخه و بخش های مختلفی است. یکی از این موارد که با عنوان "دانشمندان چه می کنند؟" پخش می شود در آن هر هفته وضعیت یک دانشمند ایرانی و این که مشغول چه کار و پروژه ای هستند بررسی می شود.

وی ادامه داد: محیط زیست و بخش های دیگری چون تاریخ، فناوری و تازه ها نیز از جمله عناوینی اند که با نگاهی کاربردی در حوزه سبک زندگی مورد بررسی قرار می گیرند.

گفتني است برنامه چرخ به تهيه كنندگي، كارگرداني و اجراي سياوش صفاريان پور ازشنبه تا چهارشنبه به روي آنتن شبكه چهار مي‌رود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.