میگو باید در کنار پودر یخ نگهداری شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر گفت: پودر یخ دمای لازم را برای تازه و باکیفیت ماندن آبزی فراهم می‌کند.

محمدرضا عباسی با اشاره به این که چند روزی از آغاز فصل صید میگو می‌گذرد، افزود: با توجه به این‌که فسادپذیری آبزیان نسبت به دیگر فرآورده‌های خام دامی بیشتر است حفظ سرما در همه مراحل صید، حمل و نقل، فروش، خرید و نگهداری میگو ضروری است.

وی درباره مشخصات ظاهری میگوی سالم و درجه یک هم گفت: رنگ میگوی تازه و سالم شفاف و روشن است، در حالی که میگوی کهنه و رو به فساد رنگ سروسینه، پوست و دمش به سمت سیاهی می‌رود.

 همچنین میگوی سالم بدنی محکم دارد به‌طوری که سرو سینه، دم، پاها، آنتن‌ها و چشم‌ها محکم و متصل به‌هم هستند، اما در میگوی کهنه این اندام‌ها به‌راحتی از هم جدا می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر درخصوص وضعیت چشم‌ها و همچنین بوی میگوی سالم و تازه تصریح کرد: در میگوی تازه چشم میگو براق، شفاف و محکم و همچنین میگو بوی جلبک‌های دریایی و یا آب دریا می‌دهد در حالی که در میگوی کهنه و یا فاسد تقریباً چشم‌ها از بین رفته و بدن میگو بوی تهوع‌آور و آزاردهنده‌ای دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.