نخستین همایش هم‌اندیشی کمیته آمادگی جسمانی هیات ورزش همگانی همدان استان همدان برگزار شد.

گردهمایی بزرگ مربیان آمادگی جسمانی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛این همایش با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، هیات ورزش‌های همگانی و و دانشگاه علوم پزشکی با حضور 500 شرکت‌کننده در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار و در پایان به حاضرین گواهی شرکت در این دوره اعطا شد.

هادی سبزواری رئیس هیات همگانی همدان در این همایش گفت: طبق قوانین در فدراسیون ورزش های همگانی کشور تمامی مربیان باید سالانه 75 امتیاز ارزیابی از هیات های استانی خود کسب کنند که یکی از مهمترین موارد دستیابی به این امتیاز حضور مستمر در کلاس های ارتقای سطح است.

وی افزود: نمایندگان مورد اعتماد هیات ورزش های همگانی استان همدان به صورت نامحسوس عملکرد باشگاه ها را مورد نظارت و بررسی قرار می دهند.

سبزواری خاطرنشان کرد: مربیان در باشگاه ها حق ندارند در رشته هایی که فاقد کارت مربیگری هستند، فعالیت آموزشی داشته باشند و ضمن اینکه مربیانی که دارای کارت مربیگری هستند اما فعالیت ندارند نیز باید همه ساله تعیین سطح شوند.

وی درخصوص فعالیت مربیان در رشته یوگا گفت: هم اکنون تعدادی از مربیان یوگا در استان همدان فعالیت آموزشی ندارند. فعالیت نداشتن این دسته از مربیان موجب می‌شود ضمن عدم دست‌یابی به امتیازات لازم برای ارتقای سطح، مجاز به حضور در کلاس های مربیگری بالاتر از درجه خود نباشند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان با اشاره به موفقیت‌های این هیات در طول سال افزود: در حال حاضر 30 رشته ورزشی زیر مجموعه ورزش‌های همگانی است که خوشبختانه تمامی رشته‌ها در استان همدان فعال هستند. با وجود اینکه گستره فعالیت ورزش همگانی بسیار زیاد است اما خوشبختانه با تلاش مجموعه هیات در این مدت عملکرد مطلوبی را ارائه داده و اکنون همه مردم با بیشتر رشته‌های مختلف این هیات آشنایی و مشارکت دارند.

سبزواری تاکید کرد: ورزشکاران این هیات در بیشتر مسابقات کشوری و استانی همیشه حرف برای گفتن داشته‌اند و در 4 کمیته هیات صاحب جایگاه در کشور هستیم.

رئیس هیات ورزش های همگانی همدان تصریح کرد: رشته ایروبیک و آمادگی جسمانی از طرفداران بسیار بالایی در ورزش بانوان برخوردار بوده و این کمیته 22 رشته ورزشی را در خود گنجانده که 7 رشته به صورت آزمایشی در آن به فعالیت می‌پردازد.

وی بیان کرد: ورزش‌های بادی بالانس، بادی پامپ، استپ، اسپیرینگ، کرانکیک، TRX از جمله رشته های کمیته ایروبیک و آمادگی جسمانی بوده که در حال حاضر در این کمیته مربیان زیادی در همدان فعالیت دارند.

علی ضمیری معاون اداره ورزش و جوانان استان هم در این همایش گفت: مربیان باید در 2 بعد اخلاقی و همچنین بروز بودن تلاش کنند. بی تردید برگزاری چنین همایش‌هایی به رشد و ارتقای سطح کاری مربیان کمک شایانی خواهد کرد.

وی در ادامه به نقش مهم رشته آمادگی جسمانی در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: آمادگی جسمانی به عنوان یکی از کمیته‌ها و زیرمجموعه ورزش‌های همگانی محسوب شده و شامل فعالیت‌های جسمانی هوازی و غیرهوازی می‌شود که از فعالیت‌های هوازی آن می‌توان به دوی سرعت و غیرهوازی می‌توان به دوی استقامت اشاره کرد.

ضمیری عنوان کرد: برنامه پنجم توسعه ورزش‌های همگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در اولویت قرار دارد زیرا از درون همین ورزش‌های همگانی است که قهرمان‌پروری تحقق می‌یابد.
معاون دستگاه ورزش، استقامت قلبی و ریوی، انعطاف‌پذیری، قدرت عضلانی و استقامت عضلانی را از فاکتورهای آمادگی جسمانی بیان کرد.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار