اهواز؛

مزایای کارخانه فولاد دزفول؛ خودکفایی و توسعه صادرات

استاندار خوزستان قطع وابستگی به خارج و توسعه صادرات را از جمله مهم ترين مزايای احداث کارخانه فولاد دزفول برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شريعتی در حاشيه بازديد از روند ساخت کارخانه فولاد دزفول گفت: اين کارخانه يکي از طرح هاي مادر و اختصاصي استان است که از طرح هاي اساسي در توسعه هر کشوري محسوب مي شود.

وی با بيان اينکه کارخانه فولاد دزفول يک کارخانه کامل و نمونه بارز اقتصاد مقاومتي است، افزود: قطع وابستگي به خارج و توسعه صادرات از جمله مهمترين مزاياي کارخانه فولاد دزفول خواهد بود.

شریعتی اظهار داشت: اگر بناست به رشد و توسعه  8 و نيم درصدي که هدف برنامه ششم توسعه است برسيم بطور قطع  نياز به توليد فولاد و صنايع وابسته حس مي شود، بنابراين اين مهم ما را الزام مي کند تا در راه اندازي چنين صنايع بزرگي با مشارکت  بخش خصوصي را مورد حمايت قرار دهيم.

استاندار خوزستان با تقدير از سرمايه گذار کارخانه فولاد دزفول، تصریح کرد: با توجه به شرايط اقتصادي موجود احداث چنين طرح عظيمي يک ريسک بزرگ است که ما وظيفه داريم امنيت لازم را براي سرمايه گذار فراهم کنيم.

وي  احداث کارخانه فولاد دزفول را يک کار بزرگ در خوزستان و دزفول برشمرد و يادآور شد: وظيفه ما در اين راستا حمايت است که بتوانيم در مسير اشتغالزايي، کارآفريني، توليد و رشد اقتصادي پيشرو باشيم.

بازديد از کارخانه قارچ دزفول و طرح توسعه توليد بستر رويشي بذرکاري شده و رشد يافته قارچ خوراکي يا کمپوست مرحله ۳ با ظرفيت توليد سالانه ۵۰ هزار تن و سرمايه گذاري ۷۵۰ ميليارد ريال و اشتغالزايي ۳۰۰ نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم با ۵۰ درصد پيشرفت فيزيکي از ديگر برنامه هاي سفر يک روزه استاندار خوزستان به دزفول بود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.