نشست دو روزه مطالعه مادران باردار دریزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛دبیر اجرایی مطالعه کوهورت گفت: پس از اجرای موفق کوهورت شاهدیه و کیفیت اطلاعات گردآوری شده، اجرای کوهورت ماردان باردار به دانشگاه علوم پزشکی یزد واگذار شده است.

جواد زارع افزود: در این نشست دو روزه، مجریان، مدیران و پرسشگران کوهورت ماردان باردار از دانشگاههای اصفهان و سمنان، ا ز تجربیات و کارگاههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد:فاز پایلوت مطالعه مادران باردار از اواخر خرداد ماه در بیمارستان مجیبیان یزد آغاز شده و تاکنون تعداد صد مادر باردار وارد این طرح شده اند.

وی در ادامه یادآور شد: در این مطالعه، مادرانی که شرایطی نظیر ایرانی بودن و سکونت در یزد را دارند از هفته دوازدهم به بعد بارداری تا پایان بارداری وارد طرح شده و با اهداف پژوهشی، نمونه گیری خون، ناخن، مو، خون بند ناف و نمونه از بافت جفت از آنها بعمل می آید.
پیش از این مطالعه آینده نگرکوهورت، در شاهدیه یزد و با نمونه گیری از پنج هزار نفر آغاز و در حال حاضر ساکنین زارچ وارد این مطالعه شده اند.
نشست دو روزه مطالعه ماردان باردار در روزهای 12 و 13 مرداد ماه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یزد(دانشکده بهداشت- اتاق شورا) برگزار می شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار