بهای نفت شاخص آمریکا روز دوشنبه به زیر 40 دلار سقوط کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مارکت واچ، بازار معاملات نفتی در روز دوشنبه -- اولین روز کاری ماه آگوست – با بیم از مازاد عرضه، شاهد سقوط بهای نفت خام شاخص آمریکا به زیر 40 دلار در هر بشکه بود. در عین حال، کشورهای نفت خیز جهان کماکان با حداکثر توان به تولید نفت ادامه می‌دهند.

بر این اساس، بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدییت در بازار معاملات نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر با کاهش 3.8 درصدی، به میزان یک دلار و 56 سنت افت کرد و بشکه ای 40 دلار و 4 سنت معامله شد. پیشتر، بهای نفت پایه آمریکا به 39 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسیده بود که پایین ترین بها از ماه آوریل تا کنون محسوب می‌شد.

همچنین بهای نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر با کاهش 3.5 درصدی، به میزان یک دلار و 51 سنت کاهش یافت و 42 دلار و 2 سنت در هر بشکه معامله شد. 

بعد از انتشار گزارش رویترز در روز جمعه مبنی بر بررسی ماهیانه عرضه نفت اوپک و  شکسته شدن رکورد تولید، بیم از مازاد عرضه باعث کاهش بهای نفت شد. 

در سوی مقابل و در بازار فلزات گرانبها، بهای نقره شاهد رشد بود و با توجه به احتمال افزایش تقاضا، بهای این فلز به بیشترین میزان خود در دو سال اخیر خواهد رسید. افزایش رشد بهای طلا و نقره در پی گزارش اقتصادی مبنی بر رشد تولید این فلزات در آمریکا به وجود آمد. 

بر این اساس، بهای نقره برای تحویل در ماه سپتامبر با افزایش 24 سنتی -- 1.2 درصدی -- 20 دلار و 59 سنت در هر اونس معامله شد. پیشتر در روز جمعه نیز بهای نقره، 0.8 درصد افزایش یافته بود. 

بهای طلای فیوچرز نیز با افزایش اندک 0.1 درصدی -- یک دلار و 90 سنت -- 1359 دلار و 50 سنت در هر اونس معامله شد.

در معاملات روزهای گذشته، رشد افزایش بهای نقره از رشد بهای طلا پیشی گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار