ارومیه؛

دولت برای رونق بخش مسکن اعتبارات بانکی

دولت برای رونق بخش مسکن اعتبارات بانکی پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، استاندار آذربایجان غربی در نود و دومین جلسه شورای تامین مسکن استان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و خدماتی برگزار شد گفت: بخش مسکن به عنوان پیشران بسیاری از صنایع وابسته و جانبی است و بارونق یافتن آن مشکلات واحدهای تولیدی و بخش اشتغال حل می شود و دولت نیز از طریق سیستم بانکی تمهیداتی برای رونق بخشیدن به این بخش پیش بینی کرده است.

مهندس سعادت افزود: این خدمات و طرح های دولت در بخش مسکن باید به مردم معرفی و ابعاد مختلف آن تشریح شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای رفع موانع مسکن مهراظهارداشت:با پیگیری ها و تصمیماتی که درسطح ملّی و استانی انجام شده بخش عمده ای از موانع از راه این طرح برداشته شده و شرکتهای خدمات رسان با تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت های مسکن مهر استان تعدادی زیادی از متقاضیان را صاحب مسکن کرده و بسیاری از واحدها نیز در مرحله واگذاری قرار گرفته است.

قربانعلی سعادت با انتقاد از برخی ناهماهنگی میان دستگاههای اجرایی و خدماتی تصریح کرد:برای حل مشکلات تعاونیهای مسکن مهرعلاوه برتعامل و همکاری دستگاههای اجرایی و خدماتی، مشارکت خود متقاضیان وشرکتهای تعاونی نیز ضروری است و مدیران مسئول با بررسی و یافتن راه حل ها، از تاخیر در بهره مندی متقاضیان از این طرح جلوگیری کنند.

تقی کهوریان معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:طولانی شدن زمان ساخت واحدهای مسکن مهر هزینه های ساخت را افزایش داده و تامین منابع مالی برای بسیاری از متقاضیان سخت و دشوار شده است که باید اداره کل تعاون و مسکن و شهرسازی به روند فعالیت شرکت های تعاونی نظارت های بیشتری انجام دهند.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه در گزارشی از وضعیت واحد های مسکن مهر استان گفت:طرح مسکن مهر استان 88 درصد پیشرفت اجرایی دارد و در تمامی شهرها به غیر از شهرهای سردشت؛ مهاباد و ارومیه تا مهرماه امسال به بهره برداری می رسند.

نصر با بیان اینکه از مجموع 51هزار و 794 واحد در حدود 10 هزار واحد نیمه تمام مانده است افزود: در شهرهای سردشت، مهاباد و ارومیه نیز واحدهای مسکن مهر در 3 ماهه نخست سال آینده تکمیل و به متقاضیان واگذار می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.