شهردار اصفهان گفت: با بازگشایی یک هفته ای زاینده رود سفره های زیرزمینی و چاه های شهر اصفهان علاوه بر آبیاری باغات و درختان تقویت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد  اظهارکرد: آب رودخانه زاینده رود به منظور آبیاری باغات غرب اصفهان از جمله شهرهای مبارکه، فلاورجان و نجف آباد به مدت یک هفته جاری شده است.
وی با اشاره به اینکه اصفهان بدترین روزهای خود را به لحاظ خشکسالی طی می کند، افزود: امروز با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش نزولات آسمانی رودخانه زاینده رود به صورت منقطع طی 3 مرحله جاری می شود تا درختان حاشیه رودخانه خشک نشوند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه بدون تردید باز شدن رودخانه برای شهر اصفهان بی تاثیرنخواهد بود، تصریح کرد: سفره های زیرزمینی و چاه های شهر اصفهان نیز در این مدت یک هفته تقویت می شود.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه جاری شدن دائمی رودخانه زاینده رود همت دولتمردان را می طلبد، گفت: مشکل دریاچه ارومیه با همت دولتمردان حل شد، بنابراین امیدواریم با همکاری دولتمردان رودخانه زاینده رود نیز برای همیشه جاری شود.
وی بیان کرد: به رغم نبود آب در زاینده رود تمام همت شهرداری و میراث فرهنگی و تمام دستگاه های متولی این است که بستر مناسبی را برای حضور گردشگران فراهم کنند.
شهردار اصفهان اظهارکرد: باغ پرندگان، باغ گلها، کوه صفه، مجموعه تفریحی ناژوان علاوه بر اماکن تاریخی و میراثی اصفهان، از جمله مکان های گردشگری این کلانشهر تاریخی، فرهنگی محسوب می شوند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار