وجود جاذبه‌های کاذب حاکم در جامعه موجب علاقه دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته علوم تجربی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمود شهبازی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: ساختار آموزشی کشور در سال‌های اخیر شاهد تغییرات بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته پایه ششم و نهم استقرار یافته است، تصریح کرد: استقرار پایه‌های جدید به نحو مطلوب در سیستم آموزشی اتفاق افتاده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری هدایت تحصیلی از دوره دوم به دوره اول متوسطه انتقال یافته است.

شهبازی با اشاره به در نظر گرفتن 6 عامل برای انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان اضافه کرد: 35 درصد امتیاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مربوط به عملکرد آنان در مدارس است.

وی با اشاره به پنج عامل دیگر اضافه کرد: نظر دبیران، اولیا، خود دانش‌آموز و نظر مشاور دیگر آیتم‌های انتخاب رشته برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: 30 درصد هدایت تحصیلی دانش‌آموزان براساس آزمون مشاوره است..

شهبازی با اشاره به اینکه در آزمون مشاوره‌ای استعدادها و رغبت دانش‌آموزان ارزیابی می‌شود، ادامه داد: این آزمون در طول سال تحصیلی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس اولویت‌های مختلف و رغبت خود دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه به وجود جاذبه‌های کاذب حاکم در جامعه و حضور دانش‌آموزان در رشته‌های تجربی افزود: در هدایت تحصیلی جدید، برای دانش‌آموزان 12 رشته آموزشی به ترتیب اولویت انتخاب شده است.

وی با اشاره به هدایت تحصیلی نادرست دانش‌آموزان در دهه 70 عنوان کرد: امروز جامعه به دلیل این اشتباه در هدایت تحصیلی با حجم قابله توجهی از بیکاران مواجهه است که مربوط به اتخاذ سیاست‌های انتخاب رشته نادرست است.

گفتنی است، برخی اولیا در استان‌های مختلف کشور نسبت به تغییر نحوه هدایت تحصیلی اعتراض دارند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.