هرمزگان به 9 ایستگاه پایش آلودگی هوا نیازمند است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، افزایش معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به اعلام نیاز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: برای خرید و راه اندازی این ایستگاهها به 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
حبیب مسیحی گفت: برای پایش آلودگی وگازهای ناشی از تردد خودروها در شهربندرعباس به 2 ایستگاه و برای پایش ریزگردها در شهرستان های استان به 7 ایستگاه نیاز است.
وی افزود:شهرستان های ابوموسی،بندرلنگه،پارسیان،رودان،جاسک،حاجی آباد و میناب از جمله این شهرستان ها هستند.
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: هم اکنون در هرمزگان یک ایستگاه پایش آلودگی شهری در شهر بندرعباس و 4 ایستگاه برای پایش صنعتی درصنایع این شهر وجود دارد.
مسیحی گفت :با توجه به شرایط جوی استان  راه اندازی ایستگاه های پایش آلودگی هوا ضروری است .
وی گفت: پارسال358 روز درهرمزگان هوا پاک بوده است.
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود:وقوع روزهای آلوده کوتاه مدت کمتر از 8 ساعت از سال 91 تا 94 حدود 26 روز بوده است .
مسیحی گفت: زمین های شوره زار جنوب گچین و شمال تالاب خورخوران،زمین های خشک منطقه جنوب قلعه قاضی و شمیل ،مناطق بیابانی شهرستان جاسک ،منطقه شوره زارهای بندرلنگه،منطقه خشک و کم پوشش مرکزی و جنوب غربی قشم و غرب شهرستان میناب از مناطق ایجادکننده ریزگرد ها در استان هرمزگان است.
بیش از32میلیون هکتار از مساحت کشور(حدود20درصد)بیابان است و سهم استان هرمزگان از این مقداریک میلیون و 565هزار هکتار است .
612هزارهکتاراز بیابان های هرمزگان در محدوده فرسایش بادی قرار دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.