مدیر توزیع برق دزفول از صرف 200 میلیارد ریال اعتبار به منظور جلوگیری از خاموشی و قطع برق در فصل گرم برای ایجاد و پایداری شبکه برق این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن نمازی فر گفت: 9 شهر و حدود 200 روستای برقدار در شهرستان دزفول وجود دارد که برای جلوگیری از قطع برق این شهروندان در ایام گرم سال از نیمه دوم سال گذشته تاکنون 200عملیات شبکه سازی برق در دست اجرا می باشد تا خاموشی برق در فصل تابستان که اوج گرماست به صفر برسد و مردم در ایام گرم سال مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی خاموشی ها غیرقابل اجتناب می باشد افزود: مصرف بیش از حد برق ایجاد مشکل در ترانس های برق موجب شد در برخی مواقع ناچار به خاموشی شویم با این وجود با تلاش صورت گرفته و به حداقل رساندن نقاط ضعف خاموشی در شبکه برق دزفول به حداقل رسیده است.

نمازی فر تصریح کرد: پیک مصرف برق در شهرستان دزفول با بیش از 150 هزار مشترک در حال حاضر 530 مگاوات می باشد که این میزان یک درصد از مصرف کل برق کشور را شامل می شود .

مدیر توزیع برق دزفول با اشاره به اینکه بیش ترین مصرف برق در دزفول در ساعات 15 -16 عصر می باشد اظهار داشت: در این ساعت به دلیل استفاده اداره هاو منازل از وسایل خنک کننده در دمای 50 درجه با بیش ترین مصرف برق مواجه هستیم لذا از همشهریان دزفولی درخواست می شود برای جلوگیری از قطع برق صرفه جویی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انرژی برق غیرقابل ذخیره است لذا از شهروندانی که بیش از 2 وسیله خنک کننده در منزل دارند تقاضا می شود برای جلوگیری از قطع برق از یک وسیله خنک کننده استفاده کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: هزینه ساخت اولیه نیروگاه به ازای هر کولر گازی 100 میلیون ریال است که با توجه به هزینه بالای ساخت اولیه نیروگاه اگر شهروندان بتوانند در ساعات 13 تا 17 کمترین استفاده را از وسایل برقی داشته باشند در این هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

محسن نمازی فر به کاهش ساعت کاری اداری در استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: اداره ها باید با مصرف بهینه و استفاده از حداقل وسایل خنک کننده در صرفه جویی برق سهیم باشند که در این خصوص با حضور فرماندار از اداره های دزفول بازدید می شود.

وی اذعان داشت: از آنجا که هزینه برق مساجد و حسینیه ها رایگان می باشد لذا این امکان باید در مصرف برق نهایت صرفه جویی را داشته باشند و از هیات امنا و نمازگزاران درخواست می شود در ساعاتی که نمازجماعت برگزار نمی شود به ویژه پس از اقامه نماز ظهر و عصر وسایل خنک کننده را خاموش کنند .

نمازی فر گفت: همچنین به منظور تشویق شهروندان به کاهش مصرف برق ،کشاورزانی که در ساعات اوج مصرف برق از پمپ آب کشاورزی استفاده نکنند در زمان 20 ساعت دیگر از برق رایگان بهره مند خواهند شد.

مدیر توزیع برق دزفول در خصوص مشکلی که برای برق ساکنان محله کوچه زند واقع در پشت پاساژ امین دزفول اتفاق افتاده بود نیز گفت:بر اثر ساخت وساز غیرمجاز یکی از اهالی محل ترانس برق سقوط کرده بود و باعث ضعف ولتاژ برای اهالی محل شده بود به طوری که اهالی منطقه قادر به روشن کردن وسایل خنک کننده نبودند .

نمازی فر با اشاره به اینکه به دلیل سقوط ترانس برق مشکل جانی ومالی برای اهالی منطقه بوجود نیامده است گفت:مکان یابی ترانس برق با اختلاف از سوی اهالی محل همراه بود که مشکل رفع و ماموران برق دزفول ضمن ترمیم منطقه دیروز اقدام به نصب ترانس در این خیابان کردند.

وی هزینه نصب دوباره این ترانس را 100 میلیون ریال دانست و گفت:با نصب این ترانس توسط ماموران برق دزفول در دمای بالای 50 درجه مشکل ضعف ولتاژ این منطقه نیز برطرف شد.

اهالی این محل نیز از اقدام ماموران مدیریت توزیع برق دزفول مبنی بر حل مشکل افت ولتاژ این منطقه قدردانی کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.