معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت :تدوین برنامه الگوی کشت بهینه از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی در زنجان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: به منظور اقتصادی کردن تولیدات کشاورزی بایستی نسبت به بازاریابی قبل از کشت اقدام کرده و سپس بر اساس نیاز بازارهای هدف کشت محصولات مختلف را در برنامه قرار داد.

مهدی قهرمانی با تاکید بر محدودیت منابع آب و خاک افزود: همچنین دستیابی به کشاورزی پایدار ضرورت بهره گیری اصولی و کارآمد از دو منبع پایه آب و خاک را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: عوامل فوق سبب شده تا تدوین برنامه الگوی کشت بهینه به عنوان یکی از طرح های مهم در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان زنجان در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان مقرر شده در دو نقطه از استان الگوی کشت متناسب با منابع، امکانات و مزیت نسبی منطقه تعریف شده و سپس در این راستا برنامه توسعه ای خود را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مطالعات و تحقیقات بسیار خوبی با محوریت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه طرح تدوین الگوی کشت در استان زنجان انجام گرفته است، تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح تولید محصولات براساس نیاز بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و منابع پایه آب و خاک در مناطق مختلف است.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.