شماری از دانشجویان دانشگاه کابل که پیش از این فارغ شده‌اند از اخذ دیپلم‌هایشان توسط تحصیلات عالی کشور شکایت کرده و می‌گویند که این وزارت خلاف تمامی قوانین تحصیلی عمل می‌کند.

شکایت دانشجویان دانشگاه کابل از اخذ دیپلوم هایشان توسط تحصیلات عالیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دانشجویان می‌گویند حدود یک میلیون دیپلم آماده شده که ۷۸ هزار آن به وزارت تحصیلات عالی رسیده است، اما این وزارت از توزیع آن برای دانشجویان خود داری می کند.

گفته می شود که ده ها دانشجو که سال های قبل از دانشگاه کابل فارغ شده‌اند اما با گذشت چندین سال تا هنوز موفق به گرفتن دیپلم نشده‌اند.

حکیم دانشجوی دانشکده زراعت است که به گفته او سال گذشته از دانشگاه کابل فارغ شده و تا هنوز چندین بار از ولایت شان به کابل در وزارت تحصیلات عالی مراجعه کرده اما موفق به گرفتن دیپلم نشده است.

این دانشجو  گفت که من از ولایت بامیان به کابل میایم و تمامی مصارف راه و بودباش را از مصارف شخصی خود می پردازم اما زمان که به تحصیلات عالی برای گرفتن دیپلم مراجعه می کنم یکی نیست که برایم جواب قناعت بخش بدهد.

فضل الله دیگر دانشجوی است که از ولایت لوگر برای دریافت دیپلم به وزارت تحصیلات عالی مراجعه می کند او نیز می گوید هر باری که به وزارت تحصیلات عالی میروم آنان می گویند که فورم دیپلم تا هنوز به وزارت نرسیده است.

فضل الله از دانشکده ساینس فارغ شده، او گفت: در اول سال برای گرفتن ترانسکریپت نمرات خود حدود سه هفته دویدم اما کاغذ دیپلوم برایم ندادند.

به گفته فضل الله من برای ماستری میخواهم به خارج از کشور بروم اما برای ثبت نام در ماستری ترانسکریپت نمرات و دیپلم لازم و ضروری است که من دیپلوم ندارم امروز هم اینجا (دانشگاه کابل) آمدم و مسوولان می گویند هنوز ورق دیپلم برای ما نرسیده است.

این دانشجوی می گوید اگر واسطه داشته باشید برای شما فورم دیپلم به سادگی می دهد اما برای کسانی که شناختی در تحصیلات عالی ندارند در یافت دیپلم نایاب است.

دیپلوم به زودترین فرصت

در همین حال فیصل امین سخنگوی وزرات تحصیلات عالی کشور  گفت: دیپلم های که در وزارت تحصیلات عالی رسیده است به زود ترین فرصت توزیع می شود.

آقای فیصل می گوید ما برای میکانیسم توزیع دیپلم ها کار می کنیم تا به زود ترین فرصت بتوانیم دیپلوم ها را به فارغین دانشگاه ها توزیع کنیم.

به گفته سخنگوی وزارت تحصیلات عالی، به دلیل اینکه این روند باید مسیر قانونی خود را طی کند نیازمند زمان بیشتر است که به صورت دقیق نمی توانیم بگوییم چی زمانی توزیع دیپلوم آغاز خواهد شد.

گفتنی است که چندی پیش یک میلیون دیپلوم جدید توسط شرکت جرمنی برای فارغان تحصیلات عالی به چاب رسید که از هر نوع جعل و تقلب به دور است و این دیپلم ها با ابزار های مختلف قابل شناسایی است ولی تا هنوز توزیع آن آغاز نشده است.

بخدی نوشت: دانشجویان اما مقام های وزارت تحصیلات عالی را به کم کاری متهم کرده و می گویند که در بخش های از وزارت تحصیلات عالی اشخاصی وجود دارد که با دانشجویان رفتار نادرست می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار