قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی دومین بانک شیر کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا پایان امسال خبر داد.

راه اندازی بانک شیر کشور در مشهدبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر کاظم فرهمند گفت: افتتاح بانک شیر در شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و تبریز از برنامه های امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی در خصوص چگونگی فعالیت این بانک افزود: مادران شیرده می توانند شیر اضافی خود را به بانک شیر تحویل دهند تا پاستوریزه شده و در یخچال های خاص نگهداری شود تا در اختیار مادرانی که شیر کافی برای تغذیه نوزاد خود ندارند، قرار داده شود.

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیر مادر کلید توسعه پایدار، شعار امسال روز جهانی تغذیه با شیر مادر است، چراکه سلامت و تندرستی نوزاد و آینده کودک در گرو تغذیه با شیر مادر است.

دکتر فرهمند افزود: تغذیه با شیر مادر در 6 ماه اول تولد به عنوان غذای اصلی و تغذیه انحصاری محسوب شده و در یکسال بعد به عنوان غذای کمکی برای نوزاد به شمار می رود.

وی گفت: نخبگان حوزه سلامت کودکان در کشور شعاری مبنی بر "یک هزار روز طلایی مهر مادر و شیر مادر" در کشور را مطرح کرده اند، که این هزار روز 270 روز دوره بارداری و 730 روز دوره شیردهی را شامل می شود که فرصتی بی بازگشت و پنجره ای رو به رشد برای آینده کودک است.

دهم تا شانزدهم مرداد هفته ترویج تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است.

م.م

انتهای پیام//

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.