مأموران پلیس نیویورک با موانع فولادین، پارک سیتی‌ هال شهر را به دنبال تهدید معترضان آمریکایی برای برگزاری تظاهرات علیه خشونت پلیس تحت محاصره درآوردند.

معترضان آمریکایی در پارک «سیتی هال» نیویورک علیه خشونت پلیس تظاهرات برپا می‌کنند
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مأموران پلیس نیویورک با موانع فولادین، پارک «سیتی هال» را تحت محاصره درآوردند زیرا قرار است معترضان علیه خشونت پلیس آمریکا تظاهراتی را برپا کنند.
 
طبق این گزارش این تظاهرات که توسط گروه «راهپیمایی میلیونی» سازماندهی شده است که در دو سال گذشته مسئول برگزاری چندین تظاهرات گسترده «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» در نیویورک می‌باشند.
 
این گروه قول داده‌اند که پارک سیتی هال را با دستکم یک‌هزار نفر اشغال کنند تا به خشونت پلیس آمریکا اعتراض خود را نشان دهند.
 
«نبیل هاسین» (Nabil Hassein)، یکی از اعضای گروه «راهپیمایی میلیونی» اعلام کرد که این اعتراضات در واقع بیانگر سه خواسته شهر است مبنی بر اینکه «بیل براتون» کمیسیونر پلیس اخراج شود، به قربانیان خشونت از بودجه اداره پلیس نیویورک غرامت پرداخت شود و بودجه اداره پلیس نیویورک قطع شود و بودجه آن در جوامع رنگین‌پوستان سرمایه‌گذاری شود.
 
سازماندهندگان این اعتراضات در صدد هستند کارگاههای آموزشی در پارک سیتی هال برگزار کنند.
 
طبق این گزارش این راهپیمایی قرار بوده ساعت 18:00 به وقت محلی نیویورک آغاز شود و در طول نیمه شب علیرغم حکومت نظامی نیمه شب پارک ادامه داشته باشد.
 
خشونت مأموران پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان این کشور که به صورت مکرر صورت می‌گیرد، موجب خشم مردم آمریکا شده است.
 
چندی پیش، «فیلاندو کستایل»، مرد سیاهپوست 32 ساله که همراه نامزد و دختر 4 ساله‌اش در حال رانندگی در یکی از خیابان‌های ایالت «مینه‌سوتا» بود، حین توقف در ترافیک مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. «آلتون استرلینگ» نیز سیاهپوستی دیگر بود که یک روز قبل از آن با گلوله افسران پلیس در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا جان خود را از دست داد.
 
بعد از آن معترضان در اعتراض به این اقدام پلیس در استفاده از نیروی مرگبار علیه سیاهپوستان آمریکایی، در سراسر آمریکا تظاهرات برپا کردند.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار