رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید محور نیرومندی برای حل مشکلات مردم و رفع تبعیض باشد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز 12 مرداد در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل، معاونان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اهمیت مأموریت اصلی این سازمان در تأمین رفاه مردم اظهار داشت: تأمین اجتماعی یک ضرورت و اصل بسیار مهم در تأمین آسایش و امنیت روحی و روانی مردم است.
 
وی با بیان اینکه با تحقق تأمین اجتماعی کامل، انسان از بدو تولد تا لحظه‌ی مرگ، نباید هیچ‌گونه دغدغه‌ای در زمینه درمان، تغذیه، مسکن، تحصیل و شغل داشته باشد، اظهار داشت: اگر تأمین اجتماعی شامل همه‌ی افراد جامعه شود و دیگر فردی نگران تأمین نیازهای اولیه و ضروری زندگی خویش نباشد و اگر امکان شغل نداشته نباشد و از حقوق بیکاری استفاده کند، جامعه‌ا‌ی اسلامی، انسانی، آرام و با نشاط خواهیم داشت
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: وقتی نیازهای اولیه انسان‌ها تأمین شود، آنهایی که علاقه‌مند به زندگی بهتر و موقعیت اجتماعی برتر هستند، طبیعتاً کار و تلاش بیشتری می‌کنند که به جایگاه مورد نظر خود دست یابند اما اگر افراد، درگیر رفع نیازهای ابتدایی خود باشند، قطعاً نمی‌توانند رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.
 
وی با ابراز خرسندی از بازگشت مجدد قطار سازمان تأمین اجتماعی به ریل قانون و قانون‌مداری، گفت: متأسفانه در دولت قبل این سازمان به جای صیانت از منابع و منافع مردم،  به سازمانی شخصی با اهدافی غیر از خدمت‌رسانی به بیمه شدگان تبدیل شده بود.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی باید محور نیرومندی برای حل مشکلات مردم نیازمند و رفع تبعیض باشد.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به لایحه فقرزدایی و تأمین اجتماعی همگانی در دولت سازندگی اشاره کرد و گفت: اگر این لایحه که با سال‌های پایانی دولت مقارن شد، اجرا می‌شد، قطعاً انقلابی در زندگی مردم به لحاظ برخورداری از امکانات و ضرورت‌های اولیه زندگی به وجود می‌آمد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، «رقابت» را اصلی اساسی و پذیرفته شده در اقتصاد دانست و افزود: اگر بخواهیم شاهد رونق اقتصادی و برخورداری مردم از زندگی ایده‌آل و مناسب باشیم، باید به این اصل توجه ویژه داشته باشیم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفسیر اصل 44 قانون اساسی را برگرفته از اصل مهم رقابت قلمداد کرد و گفت: براساس این اصل که رهبری انتظار انقلاب اقتصادی را در دولت سابق داشتند، دولت باید تمام فعالیت‌ و کارهایی که مربوط به حاکمیت نیست، به مردم واگذار کند.
 
وی ادامه داد: اگر دولت زمینه ورود و فعالیت بخش خصوصی در همه پروژه‌ها و بخش‌های کشور را فراهم کند، با توجه به نیروی انسانی علاقه‌مند، توانمند و تحصیل کرده‌ای که داریم، می‌توانیم کشور را به یک کارگاه عمومی تولیدی برای سازندگی، توسعه، تجارت و ارائه خدمات مطلوب تبدیل کنیم و شاهد رونق تولید، خروج از رکود و رشد و توسعه کشور در همه زمینه‌ها باشیم.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر اینکه کار، زندگی و فعالیت در فضای رقابت سالم، بسیار اثرگذار و سودمند است، گفت: افراد توانمند و با انگیزه اگر در این شرایط قرار بگیرند، برای اینکه از قافله عقب نمانند و خود را به دیگران برسانند، هر روز به تجربه و دانش خود می‌افزایند و سعی می‌کنند جزء بهترین و برترین‌های حوزه کاری خود باشند.
 
وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم در سایه عنایات امام زمان(عج) کشوری سرافراز و پیشرفته داشته باشیم.
 
گفتنی است؛ در آغاز این دیدار، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص نظام تأمین اجتماعی و اجرای سیاست‌های رفاهی توانمندسازی پرداخت.
 
همچنین سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، به ارائه گزارشی از وضعیت سازمان پرداخت و گفت: این سازمان 41 میلیون و 800 هزار نفر بیمه شده دارد که در طرح تحول سلامت 11 میلیون نفر از افراد حاشیه نشین و خط فقر زیر پوشش بیمه درمانی این سازمان قرار گرفتند.
 
وی با اشاره به افتتاح سه بیمارستان در مناطق محروم زابل، بیرجند و کرمان، گفت: 40 مرکز درمانی در یک سال اخیر یا مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یا پروژه ساخت آنها آغاز به کار کرده است.
 
نوربخش همچنین به سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی در حمایت از تولید اشاره و تصریح کرد: بخشودگی جرایم کارفرمایان و تقسیط اصل بدهی در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار