زاهدان؛

منشاء گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستان چیست

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: منشاء گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستان افغانستان است که برای رفع این پدیده باید مطالعاتی جامع با هماهنگی 2 کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خداکرم جلالی در کارگروه آب و کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تالاب بین المللی هامون در انتهای حوزه آبخیزداری ایران واقع شده که بیشتر آن در افغانستان است که برای رفع گرد و غبار باید مطالعاتی جامع با هماهنگی 2 کشور انجام شود.

وی گفت: ایران جزء 10 کشور نخست جهان به دلیل داشتن تجربه بیابان زدایی است به گونه ای که 20 میلیون هکتار فرسایش بادی در کشور وجود دارد. 

وی ادامه داد: هفت میلیون هکتار کانون بحرانی در کشور وجود دارد که بخشی از آن در سیستان و بلوچستان است. 

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: دولت اقدامات خوبی برای تثبیت شن های روان در زمینهای سیستان انجام داده که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه باید برای حفاظت و پایداری این اراضی اقدامات مهمی صورت گیرد. 

جلالی افزود: زمینهای رها شده در شمال سیستان و بلوچستان یکی از مشکلات اساسی این منطقه است که باید با مشارکت مردم، هدایت و مدیریت استانداری تعیین تکلیف شوند. 

وی گفت: پروژه بین المللی منارید در حال اجرا در شمال سیستان و بلوچستان بهترین الگوی توسعه روستایی در کشور است که با همکاری همه دستگاه ها و توجه به مسائل منطقه با رویکرد جامع نگری و مشارکت مردم موفق بوده است. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار