مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تقریباً ثبت‌نام 95 درصد دانش‌آموزان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد محسن بیگی در مورد وضعیت نام‌نویسی دانش‌آموزان افزود: حدود 550 هزار دانش‌آموز در استان کرمان وجود دارد که 40 هزار نفر پیش‌دبستانی هستند.

وی با بیان اینکه استاندارد کلاسی امسال به ازای هر کلاس 33 نفر دانش‌آموز مصوب شده است، خاطر نشان کرد: از این جهت مدرسه دولتی یا غیردولتی فرقی نمی‌کند و اگر استاندارد کلاس تکمیل شود سیستم ثبت‌نام نمی‌پذیرد.

محسن بیگی تصریح کرد: در اکثریت مدارس استان مشکل ثبت‌نام نداریم و اگر مشکلی وجود دارد مربوط به تعدادی از مدارس است آن هم به سبب جو روانی ایجاد شده که نباید به کل مجموعه تسری داده شود و فقط در این چند مدرسه انتظاراتی وجود دارد که ظرفیت کلاسی آنها هم تکمیل است.

وی هرگونه برخورد بد از طرف پرسنل ثبت‌نام در مدارس را قابل پیگیری دانست و یادآور شد: اگر در جریان فرآیند ثبت‌نام برخورد بدی انجام گرفته توسط واحد ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش قابل رسیدگی و تا مرحله تذکر و برخورد لازم با مدیر پیگیری می‌شود.

وی گفت: البته باید موارد شکایتی به شکل مستند و مصداقی باشد و در طول تابستان فقط دوشنبه ‌ها و چهارشنبه‌ ها مدارس باز و در سایر ایام تعطیل هستند.

محسن بیگی با تاکید بر اینکه در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه نداریم و شهریه مربوط به مدارس غیرانتفاعی است، افزود: برای این مدارس هم طبق مصوبه آموزش و پرورش مبلغ شهریه دریافت می‌شود و سیستم نظارتی ما در حال بررسی از این مدارس است و چنانچه تخلفی انجام گیرد برخورد می‌شود همچنان که در سال گذشته با تعدادی از مدارس غیرانتفاعی به سبب دریافت شهریه غیرمتعارف برخورد شد.

وی با اشاره به اینکه بدون کمک و مشارکت مردمی امکان اداره مدارس دولتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مبلغی که در مدارس دولتی گرفته می‌شود یک کمک به مدرسه است و هیچ اجباری نیست و والدین هر چقدر به کیفیت آموزش اهمیت می‌دهند به مدارس کمک کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار