فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخزیداری استان کرمانشاه گفت: امسال10 درصد آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان از نظر سطح تا این موقع از سال کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛عباس بهاری  با بیان اینکه از نظر تعداد شاهد افزایش 68 درصدی آتش‌سوزی‌ها در منابع طبیعی استان بوده‌ایم افزود: شاید به جرات بتوان گفت که بین پنج تا شش درصد آتش‌سوزی‌ها به عواملی غیر از عوامل انسانی مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از آتش‌سوزی‌ها به عوامل انسانی برمی‌گردد، گفت: روشن کردن آتش توسط گردشگران و غفلت و بی‌توجهی آنها نسبت به خاموش کردن آن، اختلافات قومی و قبیله‌ای، گرمای بیش از حد و ... از دلایل وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

بهاری کرمانشاه، گیلانغرب، دالاهو، پاوه، سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی و... را جزو شهرستان‌های بحرانی دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌ خوب انجام شده و با مشارکت مردم اطفای حریق در سطح منابع طبیعی استان در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر پرسنلی با کمبود نیرو مواجه‌ایم  و از حیث نیروی انسانی با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم گفت:بر اساس استانداردهای جهانی برای هر 10 هزار هکتار مرتع یک نفر محافظ و برای هر پنج هزار هکتار جنگل نیز یک نفر محافظ باید وجود داشته باشد که در استان کرمانشاه به ازای هر 21 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی یک نفر است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.