فردا همزمان حرم مطهر رضوی و مرقد حضرت معصومه با حضور دختران و بانوان گلباران می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری جشنواره کاروان آفتاب گفت:امیدواریم جشن دهه کرامت در سال 2017 مشهد را بعنوان الگوی نشاط اسلامی همراه با فرهنگ و معارف رضوی به جهانیان معرفی کنیم.

سرابی افزود: امسال 8 ستاد ویژه در قالب دستگاه های اجرایی درحوزه جشن های دهه کرامت و برنامه های این دهه فعالیت خواهند کرد و همچنین ستادهای ویژه ای برای شهرستانها پیش بینی شده است که به ریاست فرمانداران شهرستانها و عضویت ستاد های مختلف فعال شده است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های که از پارسال داشته ایم نقاط ضعف را شناسایی کرده ایم و سعی کرده ایم که امسال این نقاط ضعف را نداشته باشیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به به برنامه های ستاد ویژه بانوان که با همکاری اموربانوان استان طراحی شده است، گفت: این برنامه ها که از فردا ساعت 8 صبح با گلباران حرم مطهر رضوی در سالروز ولادت حضرت معصومه (ع) ومشرف شدن دختران و بانوان به حرم رضوی آغازمی شود و تا آخر دهه کرامت ادامه خواهد داشت.

سرابی تصریح کرد:با همکاری استانداری برای جشن های دهه کرامت در سال2017 برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم که از این فرصت بین المللی استفاده کنیم و الگوی مناسبی برای نشاط اسلامی را به جهان معرفی کنیم.

وی گفت: جشنواره کاروان آفتاب قراربود سال گذشته افتتاح شود که این مهم اتفاق نیافتاد ولی امسال با همکاری که صورت گرفت در دهه کرامت با هدف ترویج شعارهای اسلامی و فرهنگ رضوی با حضور تشکل های خصوصی و دولتی افتتاح خواهد شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این برنامه ها دهه کرامت در قالب 58 برنامه و موضوع توسط دستگاه ها اجرایی استان اجرا می شود، ادامه داد: همچنین این برنامه ها درقالب 35 هزار فعالیت توسط سازمانها و تشکل ها و مجموعه های دولتی در سراسر کشورانجام می شود.

دبیر اجرایی جشنواره کاروان آفتاب دراین نشست گفت: اساس و ایده این جشنواره ارائه معارف رضوی در بخش های مختلف نمایشگاهی است و صرفا حرکت نمایشگاهی نیست بلکه هدف آشنا شدن با معارف و فرهنگ رضوی است.

یوسفی با اشاره به اینکه درجشنواره 15 بخش آماده کرده ایم ، افزود:جشنوراه کاروان آفتاب بخشهای از جمله فرهنگی، هنری، قرآنی و زیارت را شامل می شود که 25 دستگاه و سازمان اجرایی و 25 سازمان دولتی و یک سازمان بین الماللی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد:افتتاحیه این جشنواره دوشنبه 18 مرداد و در مجموعه سالن صبای صداو سیما برگزار خواهد شد که 136 غرفه در 15 بخش دراین نمایشگاه حضور دارند و 14 نشست تخصصی نیز در نمایشگاه برنامه ریزی شده و همچنین حضورهنرمندان شاخص را در این جشن را داریم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.