سرپرست اداره‌ کل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان گفت: کنگره تبیین نقش زنان در دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیده فرانک موسوی اظهار کرد: پرداختن به نقش واقعی و حضور زنان در ابعاد مختلف دفاع مقدس و نمایان کردن این نقش ‌از اهداف برگزاری کنگره تبیین نقش زنان در دفاع مقدس است.

وی افزود: حضور بانوان در دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نباشد، قطعا کمتر نیست؛ زنان با حمایت روحی و روانی‌  از همسران خود، نقش بارزی در پشتیبانی از دفاع مقدس ایفا کردند.

سرپرست اداره‌کل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان با بیان این حضور زنان در دفاع مقدس یک حضور سیاسی بود،‌ تصریح کرد:‌ تلاش می‌شود در کنگره نقش زنان در دفاع مقدس، از الگوها تجلیل شود تا بتوان فرهنگ ایثار و گذشت و شهادت را به نسل جوان منتقل کرد.

موسوی ادامه داد: ‌یکی از راهکارهای انتقال این فرهنگ، تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس است. نقش و حضور بانوان باید دیده شود و البته ارایه این نقش باید به صورت علمی و همراه با مستندات باشد؛ به همین جهت لازم است آثار و مستندات حضور زنان در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شود.

وی تصریح کرد: تلاش این است که فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود و با این انتقال، ‌فرهنگ دفاع مقدس پایدار شود؛ در همین راستا حضور ارزشمند بانوان در دفاع مقدس نیز باید پایدار شود و آن را به نسل‌های دیگر منتقل کرد.

سرپرست اداره‌کل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه تلاش می‌شود کنگره نقش زنان در دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس برگزار شود، بیان داشت: اگر کارها به خوبی پیش رود و برنامه‌ریزی‌ها به طور دقیق انجام شود و منابع مالی به موقع در اختیار قرار گیرد، کنگره نقش زنان در دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد و اگر به هر دلیلی در هفته دفاع مقدس برگزار نشد، حتما پس از آن به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.