شهرداری اصفهان 3 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،معاون اداری مالی شهرداری گفت: در یک سال گذشته شفاف سازی و اجرای دقیق مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در دستور کار قرار داده شده که به این منظور مکانیزه کردن صدور صورتحساب پرداخت‌های مردم، مدیریت صحیح و کاهش هزینه‌ها از جمله اقدامات انجام شده است.

محمد نور صالحی افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد صورتحسابها دستی است و در تلاش هستیم تا صددرصد صدور فاکتور مکانیزه و کاهش هزینه‌ها را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: ردیف بودجه‌هایی توسط دولت برای کمک به زیرساخت‌های شهرداری و تأمین مالی برخی از پروژه‌ها مشخص‌شده ، که در سال‌های اخیر به دلیل رکود، مشکلاتی از طرف دولت بر شهرداری‌ها منتقل‌شده است.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان یکی از راهکارهای شهرداری در سال‌های اخیر را کم کردن وابستگی شهرداری به درآمدهایی همچون صدور پروانه ساخت عنوان کرد و گفت: تکیه خود را بیشتر به مسئله کسب درآمدهای پایدار و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ سهم درآمدهای پایدار در شهرداری اصفهان ۱۵ درصد بوده ولی در بودجه سال ۹۵، این مقدار به ۴۰ درصد ارتقا یافته است.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان از بدهی سه هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری در یک دهه گذشته خبر داد و گفت: دولت ردیف‌هایی را برای کمک به شهرداری همچون خرید اتوبوس، یارانه بلیت اتوبوس، کمک به مترو و تخصیص داده است که طی ۱۰ سال گذشته مجموع عدم پرداخت‌ها در این حوزه به شهرداری به سه هزار میلیارد تومان رسیده است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.