پروانه شب پره به 181 هکتار از شمشاد جنگل های هیرکانی در منطقه چالوس خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس گفت: به دلیل شیوع این آفت ، شمشاد بخشی از جنگل‌ های هیرکانی به ویژه در پارک جنگلی بنفشه چالوس و پارک های متل ‌قو، سی ‌سنگان نوشهر و باغات اطراف آسیب دید و این حشره در حال آلوده کردن درختان دیگر نقاط جنگل های هیرکانی است.

مهرداد خزایی با بیان اینکه پروانه شب ‌پره دو تا سه بار در سال زاد و ولد و تکثیر می‌ کند، افزود: در حال حاضر درصدد آماده کردن شرایط سمپاشی با استفاده از هورمون‌هایی از نوع B.T هستیم.

وی جلوگیری از ازدیاد نسل شب پره را جدی خواند و گفت: نیروهای یگان حفاظت مشغول سم ‌پاشی در منطقه سی ‌سنگان نوشهر هستند و قرار است بعد از آن به مناطق آسیب ‌دیده چالوس بیایند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس افزود: این آفت را که لارو پروانه اش دارای چندین نسل در سال است ، با کمک بخش حفاظت و گیاه ‌پزشکی سازمان و اداره کل منابع طبیعی از هورمون B.T که روی سیکل تخمک‌ گذاری این گونه تأثیر می‌ گذارد ، می توان کنترل کرد.

خزایی درباره ارزش گونه شمشاد گفت: در صورت ازبین رفتن این نوع درخت بسیاری از گونه‌ های گیاهی که در بالادست هستند با مشکلاتی روبه رو می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.