تا پایان امسال 50 درصدی بافت فرسوده منطقه آبکوه در مشهدبه تملک در می آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد مدیر اجرایی بافت فرسوده آبکوه در مشهد گفت: یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به نوسازی بافت محله آبکوه شد بحث فرسودگی بسیار زیاد منازل مسکونی و پیچیدگی و شرایط سخت معابر است که امکان خدمات رسانی دستگاه ها را دشوار کرده بود.

علیرضا قربانیان گفت : 595 قطعه به مساحت حدود 76 هزار و 16 مترمربع عرصه از مجموع هزار و 871 قطعه ملک موجود به مساحت 230 هزار و 574 مترمربع است در گستره بافت فرسوده آبکوه تملک شده است.

وی افزود: دو هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت تا پایان مرداد امسال برای تملک در این بافت انتشار می یابد که با انتشار این اوراق تا پایان امسال میزان تملک بافت از 35 درصد به 50 درصد می رسد.

مدیر اجرایی بافت فرسوده آبکوه در مشهد گفت : عملیات اجرایی نوسازی بافت آبکوه از سال 91 آغاز و تاکنون دو هزار و 500 میلیارد ریال برای تملک این بافت هزینه شده که 200 میلیارد ریال از این مبلغ توسط شهرداری هزینه و مابقی از محل انتشار اوراق مشارکت تامین شده است.

قربانیان با اشاره به آماده سازی و آزادسازی قطعات 12 قطعه مسکونی بین 200 تا 400 مترمربع برای صدور پروانه ساخت و جذب مشارکت ساکنان بافت گفت: تا پایان سال نیز حدود هشت قطعه دیگر آزادسازی می شود.

وی گفت : سطح بهای خدمات عمومی در این طرح برای ایجاد انگیزه مشارکت ساکنان در طرح نوسازی این بافت 25 درصد کاهش یافته است و 90 درصد املاک موجود در این بافت فرسودگی شدید دارند.

وی با اشاره به اینکهحدود 60 درصد از اراضی این بافت موقوفه آستان قدس رضوی و 95 درصد آن قولنامه ای است گفت : 40 درصد املاک این منطقه نیز موقوفه گوهرشادآغا می باشد که 50 درصد آن سنددار و مابقی قولنامه است.

درسال 88 مطالعات اولیه برای این طرح انجام شد و در سال 90 مصوبه کمسیون ماده 5 را گرفت و در سال 91 به شهرداری مشهد ابلاغ شد، مساحت شهر مشهد حدود 560 کیلومترمربع می باشد که 25 درصد آن را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.