معاون وظيفه عمومی فرماندهي استان از اعمال محدوديت های جدی براي مشمولان غايب خبر داد و گفت: با واحدهايي كه اين افراد را نيز بكارگيری كنند، برخورد خواهد شد.

روزی که فرزند بیشتر به کار پدرمی آید!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا بر اعلام پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمود پارساافزود : خدمت سربازی دوره ای است كه هر جوان ايرانی موظف به سپري كردن آن است و نگذراندن آن محدوديت های اجتماعی فراوانی براي مشمولان غايب و فراری در پی دارد.

وي شركت در آزمايشات رانندگی برای دريافت گواهينامه را منوط به داشتن معافيت و يا گذراندن دوره سربازی دانست وخاطر نشان کرد : دريافت هرگونه وام و كمك از طريق بانك ها، وزارت خانه ها، موسسات دولتی و موسسات وابسته به نهادهای قانونی براي مشمولان غايب و فراری ميسر نخواهد بود.

معاون وظيفه عمومی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد : شهروندان براي دريافت پروانه كسب و عضويت در شركت های تعاونی نيز موظف به ارائه كارت پايان خدمت هستند و مشمولان غايب و فراری در هيچ ارگاني به استخدام در نخواهند آمد.

وي از برخورد با واحدهايی كه مشمولان غايب و فراري را بكارگيری می كنند، خبر داد و گفت: بكارگيرندگان در مرحله  اول به ميزان نصف حقوق 6 ماه الي يك سال و در صورت تكرار به هزينه سه سرباز توسط دادگاه صالحه محكوم خواهند شد.

سرهنگ پارسا شناسايی واحدهای صنفی متخلف را وظيفه  نيروی انتظامی عنوان كرد وگفت : پليس با هماهنگي اداره كل كار و امور اجتماعی، دستگاه قضايی، صنوف، اتحاديه ها و مردم اين واحدها را شناسايي و ما با آنان برخورد خواهد كرد.

وي در ادامه به طرح های تشويقی براي سربازان وظيفه نيز اشاره كرد و افزود: اگر چه مشمولان متاهل بدون غيبت به ازاي هر فرزند شامل 2 ماه كسر خدمت می شوند اما سربازاني كه از تاريخ 18/8/1393 تا 31/6/94 به خدمت سربازي اعزام شده اند به ازاي هر فرزند 3 ماه كسری خدمت خواهند گرفت.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار