زنجان؛

15 دستگاه نظارتی علاقه مند به نظارت در کار شهرداری ها

شهردار زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ دستگاه نظارتی علاقه‌مند به نظارت در کار شهرداری‌ها هستند، گفت: ورود دیوان محاسبات به امور شهرداری ها کار را با دشواری بیشتر مواجه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حبیب ملائی یگانه چهارشنبه شب در نشست اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با رئیس شورای عالی استان‌ها خطاب به رئیس شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: ورود دیوان محاسبات به منابع داخلی شهرداری ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فشار بر شهرداری در این خصوص بسیار زیاد است، افزود: بیش از ۱۵ دستگاه نظارتی علاقه مند به نظارت در کار شهرداری ها هستند و ورود دیوان محاسبات به امور شهرداری ها کار را با دشواری بیشتر مواجه کرده است.

شهردار زنجان با انتقاد از وضعیت وصولی درآمدهای شهرداری زنجان از محل اخذ جرائم راهنمایی و رانندگی، اظهار داشت: طی این مدت مطابق اطلاعات راهنمایی و رانندگی استان به میزان ۲۲ میلیارد تومان وصولی از بخش جرائم راهنمایی و رانندگی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از این میزان وصولی که باید ۶۰ درصد به شهرداری زنجان می رسیده تنها ۷۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. اگر بنا باشد در خصوص درآمدهای بخش ارزش افزوده و سایر منابع اینگونه عمل شود نگران کننده است.

یگانه به ابلاغ بخشنامه جدید سازمان شهرداری های کشور اشاره کرد و گفت: اخیرا بخشنامه ای به شهرداری های کشور ابلاغ شده که مطابق آن شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر باید حداکثر چهار معاونت داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: مطابق با این بخشنامه باید دو معاونت فرهنگی و ورزشی و همچنین حمل و نقل و ترافیک خود را حذف و به مدیریت تنزل دهیم.

یگانه با بیان اینکه شهر زنجان دارای ویژگی های فرهنگی غنی است، افزود: شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نیازمند فعالیت های گسترده فرهنگی است.

یگانه تاکید کرد: شهر زنجان دارای مصوبه جامع ترافیک بوده و مشکلات ترافیکی دارد. از این رو حفظ این دو معاونت دارای اهمیت است. امروزه شهرداری ها از نهادهای خدماتی به فرهنگی و عملیاتی تبدیل شده اند. باید به کارکرد امروز شهرداری ها توجه بیشتری شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.