بحران آب از معضل های شهرستان جهرم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛در این وضعیت بحرانی آب چاههای غیر مجاز اخرین رمق های زمین را می کشند به حدی که در جهرم اعلام شده تعداد چاه های غیر مجاز با تعداد چاه های غیر مجاز در 6 استان کشور برابری می کند.
شاکری کشاورز جهرمی اظهار می کند: از آنجایی که اقتصاد جهرم بر پایه کشاورزی است تمام سرمایه خود را در این زمینه گذاشته که اکنون به دلیل خشکسالی درختانمان در حال خشک شدن هستند.
فرماندار جهرم بیان کرد: ۲هزار و ۷۰۰ چاه غیر مجاز در جهرم وحود دارد که ۲۰۰حلقه چاه تاکنون مسدود شده است اما اصلاح الگوی کشت از راههای تداوم کشاورزی با مصرف بهینه آب است.
شهابی رئیس جهاد کشاورزی جهرم اعلام کرد: تا کنون حدود۲هزارهکتار ازگونه های کم آب نظیر انگور، پسته، انجیر و انار جایگزین گونه های پرآب شده که تا 4سال اینده ۲هزار هکتار دیگر ازگونه های کم آب توسعه می یابد.
دستغیب پسته کارجهرمی گفت: من از اصلاح الگوی کشت رضایت دارم تنها راه برون رفت کشاورزان جهرمی از بحران کم آبی اصلاح الگوی کشت است.
از طرفی طول برداشت آب از چاههای غیر مجاز در جهرم به۵۰۰ متر می رسد.
90 درصد از مردم جهرم در بخش کشاورزی فعالیت دارند که اگر برای این بخش چاره ای اندیشیده نشود علاوه بر خشکسالی موجی از بیکاری در این شهرستان بوجود می آید.
انتهای پیام/س
برچسب ها: بحران ، کم آبی ، جهرم ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار