رئیس اداره راه و شهرسازی اصفهان از شناسایی 12 نقطه حادثه خیز در جاده های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،هوشنگ طایی با اشاره به اینکه تلاش برای رفع این نقاط در حال انجام است، افزود: برای کاهش حوادث رانندگی در جاده های این شهرستان تاکنون اقداماتی از جمله 370 کیلومتر خط کشی، نصب سه کیلومتر گاردریل، نصب 24 کیلومتر نیوجرسی، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نصب تجهیزات روشنایی، آرام سازی و آشکارسازی مسیر انجام شده است. 
طایی با اشاره به نقش مهم اصفهان در حمل و نقش کشور خواستار توجه ویژه به این شهرستان شد و افزود: این شهرستان با 15 هزار کیلومتر مربع وسعت در چهار راه مواصلاتی و حمل و نقل کشور قرار گرفته است. 
شهرستان اصفهان دارای 230 کیلومتر راه اصلی، 441 کیلومتر راه فرعی، 559 کیلومتر راه روستایی و یکهزار و 100 کیلومتر راه همسنگ است.
رئیس اداره راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه سال گذشته اعتبارات این اداره 29 درصد افزایش یافت، افزود: اعتبارات حوزه راه و شهرسازی شهرستان اصفهان به 80 میلیارد ریال رسیده که تاکنون 30 درصد آن تخصیص یافته است. 
وی با اشاره به مهمترین پروژه های راهسازی در این شهرستان گفت: پروژه چهارخطه اصفهان – قلعه شور – رحیم آباد بطول 17 کیلومتر و پروژه چهار خطه محور کوهپایه – هرند بطول5/14 کیلومتر در حال انجام است.
طایی با بیان اینکه پروژه احداث باند دوم محور قلعه شور 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: با تکمیل پل راه آهن موجود در مسیر و زیرگذر احداثی بصورت 100 درصد تکمیل و آماده بهره برداری است و مسیر برگشت آن نیز با توجه به خرابی شدید در محور و نیاز به روکش آسفالت، در صورت تامین اعتبار لازم بازسازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه شش کیلومتر از پروژه چهار خطه کوهپایه – هرند نیز افتتاح شده و زیر بار ترافیک قرار گرفته است، گفت: مابقی آن در صورت تخصیص اعتبار در سال جدید تکمیل خواهد شد. 
طایی با بیان اینکه محور انرژی اتمی و روکش آسفالت اصفهان– نایین از دیگر پروژه های راهسازی مهم در شهرستان اصفهان است، گفت: این محور یکی از محورهای پرتصادف استان بود که برای ایمن سازی این مسیر حدود شش کیلومتر در آن نیوجرسی نصب شد و با اعمال اقدامات ایمنی و راهداری این نقطه نیز مرتفع شده است.
وی افزود: روکش آسفالت محور اصفهان – نایین نیز بطول 19 کیلومتر انجام شده است. 
وی با بیان اینکه مستهلک بودن ماشین آلات راهداری برای انجام عملیات راهداری از مهمترین مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی شهرستان اصفهان است، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد، راهدارخانه های جنوب و کوهپایه شهرستان باید بصورت شبانه روزی آماده بکار باشند و این کار مستلزم داشتن ماشین آلات به روز است.
طایی با اشاره به دیگر مشکلات موجود در راه های این حوزه گفت: تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه راه ها و سرقت علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی به معضلی در شهرستان تبدیل شده است.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار