قانون محدود کننده نیست تسهیل کننده امور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عبدالمجید حمیصی قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در امور شبکه های بهداشت و درمان در نخستین روز گردهمایی مدیران مالی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با اعلام این مطلب گفت: یکی از ویژگی های وزارت بهداشت چند بعدی بودن وظایف این حوزه است.

وی افزود: تنوع خدمت در زمینه های آموزشی – پژوهشی در حوزه بهداشت ، درمان و غذا و دارو، تنوع ابعاد خدمتی، تنوع گیرندگان خدمت، ارائه دهندگان خدمت و جغرافیای خدمتی از جمله ویژگی های این حوزه می باشد و همچنین تنها نماینده دولت در ارائه خدمات سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که این تنوع ابعاد خدمت، حساسیت و ارزش کار خدمتگزاران این حوزه بویژه حوزه مالی را مملوس تر می کند.

حمیصی در ادامه بر اهمیت رعایت قوانین اشاره کرد و گفت: قوانین میراثی برای وحدت رویه است، قانون محدود کننده نیست بلکه تسهیل کننده امور بوده و این امر هنر مسولین امور را بارز و چشمگیر تر می کند که هرکس با علم و تجربه و تلفیق آن با قوانین ، خدمات به جا و شایسته به شهروندان ارائه نمایند.لذا رعایت قوانین، بهترین راهکار انجام موفقیت آمیز کارهاست .

وی در پایان یادآور شد: شاخص های ارزیابی عملکرد 90 گانه دانشگاه ها در کنار تیپ بندی و مسائل بودجه ای متناسب نبوده که باید انقلابی در بازبینی شاخص های حوزه بهداشت و درمان انجام شود.

در ادامه این گردهمایی اقتصاد مدیر کل دیوان محاسبات استان آذربایجانغربی گفت: حوزه های مالی دانشگاه علوم پزشکی جایگاه ویژه ای در شفاف سازی مالی دارند.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از فساد باید شفافیت مالی را سرلوحه کار خود قرار دهیم چرا که این کار باعث می شود هدر رفت منابع به حداقل برسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجانغربی توانسته در چند سال اخیر قدمهای مثبت و ارزشمندی را در کارنامه مالی خود ثبت نماید.

غفار پور مدیر کل دارایی استان آذربایجان غربی دیگر سخنران این گردهمایی بود. وی با اعلام این مطلب گفت: تبیین بانک جامعی از اموال دولتی استان و نظارت مستمر بر عملکرد ذی حسابی ها با رعایت موارد قانونی از برنامه های کارگروه اموال غیر منقول استان است. که نقش دانشگاه ها در این راستا مهم است.

وی گفت: یکی از بحث هایی که امروزه به عنوان حساسیت موضوع در محافل اجتماعی مدنظر دولت قرار گرفته بحث نظارت بر حقوق های نجومی است که این موضوع هم در سطح برنامه های نظارتی اداره کل امور اقتصاد و دارایی قرار گرفته و همکاری خوبی با سازمان های نظارتی، اداره کل بازرسی و دیوان محاسبات صورت گرفته است.

مدیر کل دارایی استان آذربایجان غربی در ادامه به سیاست های اداره کل دارایی استان اشاره کرد و گفت: پروژه خزانه‌داری الکترونیک در ذیل اقتصاد مقاومتی با ایجاد خزانه داری الکترونیک به صورت یکپارچه از مهمترین سیاست ها و اهداف سازمان اقتصاد و دارایی استان است.

وی در ادامه گفت: نظام حسابداری تعهدی از سه سال گذشته با همکاری خوب دستگاه های اجرایی و تشکیل کارگروه های ویژه با همکاران ذی حساب منتخب استان و همکاران دیوان محاسبات در استان عملیاتی و اجرا می شود . که در این راستا عملکرد 95 دستگاه به صورت ماهانه پایش می شد .

لازم به ذکر است گردهمایی مدیران امور مالی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با محوریت ذیحسابی و اداره کل امور مالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با حضور مسئولین وزارتی در ارومیه و از صبح امروز 13 مرداد ماه 1395 آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت .

در این گردهمایی از مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، کوهی ذیحساب و مدیر کل امور مالی و ابوالحلاج رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد نیز حضور دارند

انتهای پیام/س

برچسب ها: قوانین ، تسهیل ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.