معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای آزمایشی طرح مراقبت از بیمار در منزل خبر داد و گفت: چهار دانشگاه علوم پزشکی داوطلب اجرای این طرح هستند.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات بیمارستان ها را اقامت بیش از حد برخی بیماران دانست و گفت: برخی بیماران مبتلا به بیماری های مزمن از جمله سرطان یا سکته قلبی و مغزی برای مدت طولانی در بیمارستان ها به خصوص بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. یکی از راه های موثر برای حل این مشکل استفاده از خدمات مراقبت در منزل است.

وی ادامه داد:در راستای طرح مراقبت در منزل،دفتری در بیمارستان راه اندازی می شود تا ارتباط بین بیمار و خانواده وی با پزشک قطع نشود و بیمار خدمات پرستاری و پزشکی را روزانه در منزل دریافت کند.

آقاجانی بیان کرد: تجهیزات لازم از طریق بیمارستان در منزل فراهم شده و در صورت نیاز به بستری مجدد بیمار، اقدامات لازم انجام می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مزایای این طرح گفت: کاهش هزینه ها، جلوگیری از افسردگی بیماران، افزایش کیفیت مراقبت ها و جلوگیری از ایجاد عفونت و انعقاد عروقی از مزایای مراقبت بیماران در منزل است.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهیدبهشتی به صورت آزمایشی، در قالب طرح مراقبت در منزل،به 400 بیمار خدمات درمانی و مراقبتی ارائه می دهند.

 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سفر اخیر بنده به قم نیز، دانشگاه علوم پزشکی قم، وعده مراقبت از 100 بیمار در منزل را به صورت آزمایشی داده است.

آقاجانی تصریح کرد: پس از جمع بندی نتایج اجرای آزمایشی این طرح، با سازمان های بیمه گر برای تحت پوشش بیمه قرارگرفتن این خدمات مذاکره می کنیم و معتقدیم این روش موجب کاهش هزینه های درمانی در کشور می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار