رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت: صید آبزیان با استفاده از وسایل و طرق غیرمجاز ممنوع است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، خالد بایزذی گفت : در جریان گشت و کنترل ر اطراف رودخانه زاب تعدادی افراد متخلف با ریختن کولر مایع که یک ماده سمی می باشد ، با مسموم کردن آبزیان نسبت به صید غیرمجاز آنها اقدام کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت در ادامه گفت : این افراد که بیشتر غیربومی و اهل یکی از شهرهای همجوار سردشت بودند ، توسط مأمورین بصورت نامحسوس رصد و ضمن و تصویربرداری ، در هنگام ریختن مواد سمی بداخل رودخانه و در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند که این عمل نامتعارف افراد خاطی باعث تلف شدن بیش از 150 قطعه ماهی گردیده بود.

وی گفت : در این راستا یک نفر از متخلفین دستگیر و 5 نفر دیگر شناسایی شده که ضمن تشکیل پرونده تخلف باستناد ماده 12 قانون شکار و صید ، جهت سیر مراحل قانونی و تعیین مجازات کیفری به دادگستری سردشت ارجاع گردید.

بایزیدی گفت : به همشهریان توصیه می گردد از صید غیرمجاز آبزیان با استفاده از وسایل و طرق غیرمجاز خودداری نموده ، چون مواد سمی بمراتب باعث بروز انواع بیماریهای لاعلاج در انسان می شود و همچنین باعث تخریب محیط زیست و از بین رفتن اکوسیستم طبیعی می گردد ، در صورت مواجه مأمورین یگان حفاظت محیط زیست با چنین افراد متخلفی به شدت برخورد خواهند نمود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: دستگیری ، سردشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.